Kuo naudinga intuatyvi mityba?

Populiarusis dietų kultas po truputį atsitraukia. Prieš keletą metų ypatingai tarp pilnesnių merginų įsivyravusi mada įrodė, kad alinti savo organizmą tokiomis priemonėmis - ne išeitis. Net ir tarp Holivudo žvaigždučių pagaliau įsitvirtina nuomonė, kad norint atrodyti gražiai, neverta skubėti pas dietologą, o perkarusios manekenės - jau atgyvena. Tačiau pripažinkim: kad ir kokia pasaulinio lygio žvaigždutė ką besakytų, kiekviena mūsų norime turėti figūrą, kuri džiugintų akį, o svarbiausia - būtų pasiekta be kankinančių dietų.
 
INTUITYVUSIS VALGYMAS - KAS TAI?

Juk visi puikiai žinome tuos atvejus, kai grįžti namo dėl tam tikrų priežasčių liūdna ar susinervinusi ir puoli prie šaldytuvo, kėsindamasi suvalgyti viską, kas jame yra. Tokie dalykai, deja, gero neduoda: tampi tarsi priklausoma nuo maisto, didėja rizika susirgti įvairiausiomis ligomis, o ką jau bekalbėti apie antsvorį, kuris trukdo pasijusti visaverčiu žmogumi. Tokiais atvejais tiek jaunoms, tiek nelabai jaunoms merginoms į pagalbą skuba alinančios kūną  dietos. Tačiau negi nėra alternatyvų?
 
Iš tiesų nelabai senai Lietuvą sudrebino Evelyn Tribole ir Elyse Resch knyga ,,Intuityvus valgymas'', privertusi daugelį žmonių (ypač – moteris ir merginas) šalin mesti dietas ir pradėti maitintis intuityviai. Ką reiškia intuityviai? Turbūt jau pats terminas „intuityvus valgymas“ daug ką pasako. Tai yra tam tikra antidietinė programa, kurios tikslas - padėti žmogui išmokti maitintis pasikliaujant savo kūno signalais. Paprasčiau tariant, valgai kiek nori ir ką nori, - net jeigu tai ir būtų pica ar sultingas mėsainis, - tačiau su sąlyga, kad valgysi atsižvelgdamas į savo kūno poreikius, t.y. valgysi tuomet, kuomet jausi alkį, o nustosi valgyti tada, kada būsi pasisotinęs. Iš tiesų, toks valgymo būdas gali atrodyti net keistas ar neveiksmingas, tačiau įsigilinus pasirodys, kad visai nieko keista, jog būtent juo vadovaudamiesi žmonės numeta daugybę svorio. Juk pasitelkus intuityvią mitybą valgai tik tiek, kiek tau reikia energijos, papildomi riebaliukai nesikaupia kūne. Be to, jau ir moksliškai yra įrodyta, kad intuityviai besimaitinantis žmogus automatiškai yra geresnės nuotaikos, ne toks irzlus, o jo kraujyje esantis cholesterolio kiekis - žymiai mažesnis, negu kemšančio bet ką ir bet kiek. Tad gal visai ir nieko, ar ne?
 
KAIP TAI VEIKIA?

Ko reikia, norint vadintis intuityviu valgytoju? Tiesą sakant, visai nedaug. Yra aštuoni nedideli ir lengvai įgyvendinami principai, kurių pagalba išmoksi intuityviai valgyti ir lieknėti be jokių organizmą alinančių dietų ar mirtino nusisportavimo.
 

  • Susidraugauti su savo alkiu. Kai jauti, kad nori valgyti, tačiau specialiai neatsižvelgi į savo kūno poreikį, tai jau nėra gerai. Turi suprasti, kad alkis yra natūralus reiškinys, ir negali jo ignoruoti. Todėl valgyt tuomet, kai jauti, kad tavo organizmas to prašo, ir jokiu būdu nesakyk, kad negalima. Prisimink, kad alkana būsi irzli ir tau bus sunku susikaupti dirbant tiek protinį, tiek fizinį darbą. Tad gal visgi geriau pavalgyti?
  • Pagaliau atsikratyti dietinio mąstymo. Mesk velniop visas dietas, visas užrašų knygeles su kalorijų skaičiavimais! Tai nėra išeitis. Jau yra moksliškai įrodyta, kad daugiau nei 95% dietų nėra veiksmingos, t.y. po jų visas svoris grįžta, o netgi du trečdaliai žmonių skundžiasi, jog priaugo dar daugiau kilogramų. Ir visgi jeigu tau šie skaičiai įspūdžio nedaro, įsivaizduok, jog žadi pirkti automobilį, ir tau pasako, jog yra 95%, kad jis nevažiuos. Tokiu atveju, ar pirktum?
  • Valgyti ten, kur ir reikia valgyti. Tikriausiai ir tu žinai, kad valgant ir tuo pačiu užsiimant kokiu nors pašaliniu veiksmu (žiūrint televizorių, skaitant, naršant internete) nėra visiškai susitelkiama į maistą, todėl automatiškai suvalgoma daugiau ir šitaip kyla svoris. Todėl mesk sau iššūkį: pusryčiams, pietums ar vakarienei pasiruošk švarų, niekniekiais neapkrautą stalą ir išjunk televizorių, knygą užversk, o kompiuterį padėk atokiau. Tiesa, iš pradžių gali būti sudėtinga, tačiau kai priprasi, viskas bus puiku.
  • Pasipriešinti maisto cenzoriui. Besivadovaujantys intuityviojo valgymo programa sako, kad nėra maisto, kuris būtų netinkamas kūnui. Tiesiog vieno reikia mažiau, kito daugiau. Todėl jeigu jauti, kad tavo organizmas iš tiesų trokšta sultingo mėsainio ar picos - neapvilk jo ir patenkink šią užgaidą. Tik nepamiršk vadovautis kūno signalais ir sustoti valgyti tuomet, kuomet juslės praneš, kad metas baigti.
  • Pajusti, kada pasisotini. Kai jauti, kad lyg jau ir pasisotinai, tačiau vis dar norisi maisto, gali būti tikra, kad metas atsitraukti nuo lėkštės (ir visai nesvarbu, kad ji dar nėra tuščia!). Tas noras veikiausiai tėra eilinė emocinė užgaida, o būtent nuo jų ir kyla svoris. Todėl įsiklausyk į tai, ką sako tavo kūnas, ne emocijos!
  • Kontroliuoti emocijas nenaudojant maisto. Jau viršuje minėta situacija, kuomet eilinį kartą grįžti į namus dėl tam tikrų priežasčių blogos nuotaikos ir iškart leki prie šaldytuvo, net jeigu ir tuo metu nesi išalkusi. Viso to rezultatas - ženkliai pagerėjusi nuotaika ir... viršsvoris. Ar verta aukoti savo kūno grožį dėl minutės pasitenkinimo? Geriau jau užsiimk širdžiai mylima veikla, juk ji duoda gerų emocijų ir blogos nuotaikos - tarsi nebūta.
  • Nepamiršti mankštintis. Niekuomet nepamiršk mankštintis, jeigu nori turėti ne tik liekną, tačiau ir gražų kūną. Juk galimybių sportuoti - daugybė. Šaunu, jeigu turi net ir paprasčiausią dviratį. Dar šauniau, jeigu turi kur pabėgioti. Nepraleisk šiltuoju metų laiku atsirandančių galimybių, panaudok jas savo naudai!
  • Nemoralizuoti ir neskaičiuoti kąsnių. Jei jau pasirinkai pabandyti intuityvų valgymą, turi suvokti, kad čia nereikia skaičiuoti kąsnių ar kalorijų. Ir tuo labiau - jausti kaltę dėl to, kad suvalgei kepsnį ar mamos kotletą. Tiesiog valgyk. Tiek, kiek tau reikia. Tai, ko tau reikia. Ir tiek.

 
AR VEIKSMINGA?


Tūkstančiai žmonių iš viso pasaulio sako, jog taip! Tačiau vienas svarbus niuansas: jeigu nori staigaus rezultato, gali nusivilti. „Čia nebūna staigių šuolių, nes tai nėra dieta'“ - rašo viena intuityvi valgytoja Jurga. „Tačiau asmeninė nauda yra didžiulė, nes pavyksta išsiaiškinti daugybę dalykų apie save. Aš išmokau susidraugauti su maistu, išmokau vartoti jį pagal paskirtį, t.y. alkiui malšinti, ir pagaliau valgyti nesivadovauti emocijomis.“

Ar verta dietas iškeisti į intuityvųjį valgymą? Žinoma, jog taip! Juk jau aukščiau minėta, kad 95% dietų nėra veiksmingos ir po jų visas svoris grįžta atgalios. Tad, ar verta laikytis dietos, jeigu yra didžiulė tikimybė, kad pastangos nepasiteisins? O vadovaujantis intuityviąja mityba tokių tikimybių nėra, jeigu tik viską darysi iš tiesų. Svoris kol kas nekris, tačiau kai išmoksi intuityviai maitintis, gali tikėtis iš koto verčiančių rezultatų!
 

Šaltinis: Grožio guru

Komentarai

Dietos

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Dėmesio!

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Jei vaikas apsinuodijo rūgštimi arba šarmais, jokiu būdu negalima dirbtinai jo vimdyti, nes šios medžiagos dar kartą nudegins gleivinę. Šiuo atveju reikia duoti išgerti 2 stiklines vandens.

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama