Apie maitinančios mamytės mitybą

Mažylio maitinimas krūtimi – natūralus dalykas. Tačiau tai dar nereiškia, kad ir paprastas – dienos, kai nereikėjo nė piršto pajudinti, kad vaikutis būtų sotus ir laimingas, jau praeity. Žinoma, nėštumo, kaip ir maitinimo krūtimi, laikotarpiu taip pat reikia skirti daugiau dėmesio savo mitybai, tačiau dabar viskas jau kitaip. Jeigu tavo racione trūks baltymų arba suvartosi per mažai kalorijų, organizmas eikvos tavo pačios vidinius resursus, kad galėtų pagaminti visaverčio pieno. Kitaip tariant, jis „valgys“ save iš vidaus, o tai gali pakenkti tavo sveikatai. Kad taip nenutiktų, maitinančios mamos racionas turi būti įvairus ir naudingas. Ką reikia žinoti?

Pagrindinės taisyklės

  • Kad ir kaip mėgtum svogūnus, česnakus, cukinijas ir šokoladą, geriau šių produktų maitinimo krūtimi laikotarpiu atsisakyti. Mažylio organizmas į juos reaguoja itin jautriai. Jeigu nenori, kad vaikučiui prasidėtų diegliukai ir kitos problemos, reikėtų apsidrausti (bent jau pirmaisiais mėnesiais).
  • Net jeigu maitiniesi įvairiu ir visaverčiu maistu, ne pro šalį būtų įsigyti vaistinėje specialiai maitinančioms mamytėms skirtų vitaminų. Taip būsi tikra, kad tavo organizmui tikrai nieko netrūksta.
  • Nerūkyk, kadangi toksiškos dūmuose esančios medžiagos patenka į kraujotakos sistemą, o iš ten – į pieną, kuriuo maitini savo atžalą. Svarbu atminti ir tai, kad negalima rūkyti greta vaiko – tai provokuoja bronchų ir plaučių ligas, gali tapti staigios kūdikių mirties sindromo priežastimi. Nėra nieko baisiau nei matyti, kaip kankinasi tavo pačios mažylis, todėl net jeigu pati ir nerūkai, venk vietų, kuriose yra rūkoma, žmonių, kurie netausoja nei savo, nei jūsų abiejų sveikatos.
  • Nevartok alkoholio, kadangi tai kliudo normaliam vaikučio psichiniam ir fiziniam vystymuisi, lėtina jo raidą.
  • Nevartok jokių vaistų be savo gydytojo žinios. Daugelis vaistinių preparatų patenka į pieną. Net maži jų kiekiai gali turėti sunkiai nuspėjamų pasekmių, pakenkti tavo atžalos sveikatai.
  • Tavo racione neturėtų būti produktų, kuriuose yra kofeino. Puodelis kitas arbatos ar kavos nėra nuodėmė, tačiau piktnaudžiauti šiais gėrimais nereikėtų. Apribok jų kiekį, kadangi kofeinas neigiamai veikia vaikų smegenų vystymąsi.

Maitinančių mamyčių dieta

2 psl. »

Komentarai (3)

vaida 2013-03-18 09:53
As nestumo metu priaugau 14 kilogramu:-) dabar sveriu maziau nei pries nestuma:-)
Daiva 2012-07-20 16:10
man dingo be problemų. Sveriu mažiau nei prieš nėštumą
Kamilė 2012-07-20 13:04
aš nėštumo metu priaugau 9 kg, ir jie niekur nedingo

Sveikata

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Į plastiką, iš kurio daromos LEGO detalės, dedama speciali medžiaga, kuri darant rentgeną šviečia ryškiau, kad būtų lengviau detalę aptikti, jei vaikas ją prarytų.

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama