Didysis penketas ritmingam širdies darbui

Shutterstock nuotr.

Sklandžiam širdies raumens darbui užtikrinti naudingi tam tikri augalų ekstraktai, vitaminai ir mineralai. Vaistinėse jų yra daug ir įvairių. Kaip teisingai pasirinkti?

Tai nėra lengva užduotis, nes komponentų širdžiai kombinacijos ir proporcijos yra atskiras mokslas. Pavyzdžiui, retas kuris žino, kad valerijonų ir gudobelių sausųjų ekstraktų nepatartina vartoti kartu, nes galimas valerijono šalutinio poveikio sustiprinimas. Priešingai kitos medžiagos stiprina viena kitos veikimą ir pasisavinimą. Pasirenkant stiprinančius širdį preparatus, svarbu, atkreipti dėmesį, į jų sudėtis – jos turi būti moksliškai pagrįstos, sukurtos patikimo gamintojo.

Remiantis moksline naudingųjų medžiagų apžvalga, galima išskirti didįjį penketą ritmingam širdies darbui. Siekiant maksimalaus efektyvumo, šie komponentai turi būti vartojami kartu:

Gudobelės

Gudobelių vaisiai maitina širdies raumenį, taip pat veikia virškinimą ir plonąjį žarnyną. V. Skirkevičius prisiminė, kad širdžiai ypač būtini polisacharidai, kuriuos kaupia gudobelės. Netgi pacientams, vartojantiems vaistus nuo padidinto kraujo spaudimo ir širdies ritmo sutrikimo, ilgainiui gali nuvargti širdies raumuo. Kad taip neatsitiktų, gali padėti gudobelės polisacharidai.

Gudobelę (lot. Crataegus), kaip draugišką širdžiai augalą, dar pirmajame mūsų eros amžiuje aprašė antikos gydytojas ir farmacininkas Dioskoridas. Šio augalo naudingumą pripažįsta ir šiuolaikinė fitoterapija, teigianti, kad gudobelė yra universali medžiaga širdžiai, kurios įvairiapusis veikimas ne tik įrodytas farmakologiškai, bet ir plačiai ištirtas.

Gudobelėse yra daug biologiškai aktyvių medžiagų: flavonoidų, procianidinų, hiperozido, katechinų, raugų, saponinų, chlorogeno rūgšties, kavos rūgšties ir kt. Tyrimai rodo, kad šios medžiagos gali normalizuoti kraujospūdį, reguliuoti širdies ritmą, didinti širdies raumens susitraukimų jėgą, gerinti kraujotaką širdies bei periferinėse kraujagyslėse. Dėl šios priežasties gudobelės gali padėti palaikyti normalią širdies ir kraujagyslių veiklą.

Siekiant efektyvios naudos iš gudobelių, rekomenduojama vartoti ne mažiau kaip 350 mg sausojo gudobelių ekstrakto.

Česnakai

Naudingi širdžiai ir česnakai (lot. Alium sativum), dėl aštraus kvapo ir skonio daugelių šalių virtuvėje šis prieskoninis augalas užima išskirtinę vietą. Dėl specifinio kvapo česnakai gali būti dėkingi organiniams sieros junginiams, česnakai taip pat turi daug steroidinių saponinų bei įvairių kitų vandenyje arba riebaluose tirpių cheminių savybių. Šios medžiagos padeda palaikyti imuninę sistemą, turi įtakos angliavandenių apykaitai. Jos pasižymi dar vienu svarbiu poveikiu – reguliuoja cholesterolio gamybą kepenyse, tai padeda palaikyti kraujyje mažesnį cholesterolio kiekį.

Nuo senų laikų gudobelės ir česnakai kaip kraujotaką ir širdį stimuliuojantys augalai yra vartojami kartu. Toks derinys yra gerai žinomas, nes remiasi tūkstantmete tradicija.

Rekomenduojama vartoti nemažiau 30 mg česnakų ekstrakto per parą.

Vitaminai B1 ir B6

Jei žmonės skundžiasi širdimi, yra didelė tikimybė, kad trūksta B grupės vitaminų, nes jų atsargos organizme būna išsekusios. Todėl maisto papilduose, skirtuose stiprinti širdžiai, be vaistinių augalų turi būti įtraukti B grupės vitaminai, mikroelementas magnis. B grupės  vitaminai ypač naudingi širdžiai, nes jie veikia nervinio impulso plitimą.

Vitaminas B1 priklauso vandenyje tirpių B vitaminų grupei, kurie žmogaus organizme nesintetinami. Kas atsitinka, kai trūksta vitamino B1? Pirmiausia dėl to nukenčia širdies ir kraujagyslių sistema, taip pat nervų sistema, pablogėja psichologinė būsena, nes šis vitaminas lemia normalią energijos apykaitą visose ląstelėse. Taip pat įrodyta, kad tiaminas atlieka svarbų vaidmenį širdies ląstelių energijos apykaitoje, o tai padeda išsaugoti normalią širdies veiklą.

Dar vienas širdžiai svarbus vitaminas – tai vitaminas B6. Nedidelis šio vitamino kiekis būna sukauptas raumenyse. Vitaminas B6 dalyvauja įvairiose cheminėse reakcijose: amino rūgščių, angliavandenių, lipidų apykaitoje, hemoglobino metabolizme, tam tikrų nervinių impulsų pernešėjų biosintezėje. Kadangi organizmas nesukaupia daug vitamino B6, jo atsargas būtina papildyti.

Į vitamino B6 reikšmę sveikatai atkreipė dėmesį ir Europos maisto saugos tarnyba (EFSA). Jos požiūriu, šis vitaminas padeda palaikyti normalią energijos apykaitą, nervų sistemos veiklą,  raudonųjų kraujo kūnelių susidarymą, reguliuoja hormonų aktyvumą, taip pat mažina nuovargį. Kai trūksta B grupės vitaminų, taip pat vitamino B6, sutrinka homocisteino virtimo metioninu procesas ir padidėja homocisteino kiekis kraujyje. Išanalizavus įvairiose pasaulio šalyse skirtingu metu atliktų 30 tyrimų, buvo padaryta išvada, kad padidėjęs homocisteino kiekis kraujyje gali būti susijęs su padidėjusia išeminės širdies ligos rizika.

Rekomenduojama paros dozė vyresniems (virš 50 m.)- 2 mg vitamino B6, tai sudaro 143% standartinės rekomenduojamos paros dozės. Vitamino B1 pakanka ir 1,1 mg.

Magnis

Kamuojamiems įvairių širdies negalavimų žmonėms gali trūkti ir magnio, todėl šiuo mikroelementu stengiamasi taip pat praturtinti kompleksus, kurie skirti ritmingam širdies darbui. Jeigu žmogus negaus papildomai šio mikroelemento, jo vidiniai rezervai greitai ištuštės.

Magnis – tai vienas būtiniausių mikroelementų. Manoma, kad nuo 2,5 iki 15 procentų gyventojų pasaulyje kenčia dėl magnio trūkumo. Ši bėda kamuoja tuos žmones, kurie valgo daug smarkiai pervirto, riebaus ar saldaus maisto, piktnaudžiauja alkoholiu, gaivinamasi gazuotais gėrimais. Magnio atsargos organizme taip pat išsenka, jei žmogus laikosi griežtos dietos, gausiai prakaituoja ar vartoja šlapimo išsiskyrimą skatinamuosius vaistus diuretikus, jei sutrikęs šio mikroelemento pasisavinimas.

Magnis atlieka kelias svarbias užduotis. Jis padeda išsaugoti elektrolitų pusiausvyrą, nes trūkstant kraujyje magnio, gali imti trūkti kalcio bei kalio. Magnis mažina nuovargį, gerina  psichologinę būseną, padeda palaikyti normalią energijos apykaitą, baltymų sintezę, nervų sistemos veiklą.

Yra patvirtinta, kad magnis būtinas reguliuojant nervinių impulsų perdavimą ląstelėse ir raumenų susitraukimui. Apžvelgęs epidemiologinius tyrimus, Europos Komisijos Maisto mokslinis komitetas paskelbė išvadą – magnio trūkumas kraujyje gali būti siejamas su širdies ligų ir padidėjusio kraujospūdžio rizika.

Širdies raumeniui per parą reikėtų bent 56,25 mg magnio.

Kininių arbatmedžių lapų ekstraktas

Kilęs iš Pietų ir Pietryčių Azijos kininis arbatmedis yra ne tik populiarios arbatos žaliava. Iš arbatmedžių lapų nuo seno yra ruošiami troškulį malšinantys gėrimai ir gydomieji preparatai. Arbatmedžio lapų ekstraktas turi junginių, stabdančių bakterijų augimą, todėl vadinamas natūraliu antiseptiku. Jis taip pat pasižymi kaip bakterijų žudikas, todėl vadinamas baktericidu. Arbatmedžio lapuose yra medžiagų, apsaugančių nuo grybelinių ligų, todėl šis augalas vadinamas fungicidu.

Tai taip pat stiprus antioksidantas, nes jame yra junginių, neleidžiančių susidaryti nitrozaminams, kurie sukelia vėžį. Yra manoma, kad dėl antioksidacinių savybių ekstraktas neutralizuoja jau susidariusius pavojingus junginius.

Arbatmedžio ekstraktas pasižymi kraujotaką stimuliuojančiu poveikiu, todėl naudingas širdies veiklai. Netgi išgėręs puodelį žalios arbatos žmogus jaučia palengvėjimą ir ramybę. Dėl šios priežasties arbatmedis nuo seno vertinamas kaip svarbi pagalba sutrikusiai kraujotakai ir pavargusiai širdžiai.

Arbatmedžių lapų ekstrakto pakankamas kiekis yra 10 mg.


Gudobelių, česnakų, arbatmedžio ekstraktai praturtinti B1 ir B6 grupės vitaminais bei magniu, papildo žmogaus organizmo atsargas tada, kai to labiausiai reikia. Ypač jį tinka vartoti vyresnio amžiaus žmonėms virš 40 metų, kai širdies raumens masė ima natūraliai mažėti. Tokį kompleksą rekomenduojama vartoti ne trumpiau kaip tris mėnesius.

Šaltinis: Partnerių turinys

Komentarai

Buitis

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Korėjoje į vaiko amžių įskaičiuojami tie 9 mėnesiai, kuriuos jis praleido motinos įsčiose, todėl korėjiečiams visada metais daugiau, nei jų bendraamžiams iš kitų šalių.

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama