Graužia rėmuo nėštumo metu

„Pampers“ pataria: rėmens graužimą nėštumo metu jaučia kas antra besilaukiančioji, tad nėščiosioms svarbu žinoti šios nemalonios bėdos priežastis bei mokėti jos išvengti.

Gastroezofaginio refliukso (rėmens) simptomai

Gastroezofaginis refliuksas pasireiškia nemaloniu, aštriu skoniu burnoje, deginimu gerklėje ir skrandyje, krūtinės skausmu (ties vadinamuoju saulės rezginiu), pilvo pūtimu, pykinimu, padidėjusiu seilėtekiu, riaugėjimu oru, skausmu ryjant.

Rėmuo paprastai ima graužti iš karto po valgio arba pagulėjus. Dėl sudirgintos gleivinės gali prasidėti varginantis kosčiojimas, kuris ypač suintensyvėja gulint, naktį ar paryčiais.

Labiausiai rėmuo kamuoja antroje nėštumo pusėje, simptomai gali tęstis nuo kelių minučių iki kelių valandų.

Kodėl nėštumo metu graužia rėmuo?

Gastroezofaginio refliukso nėštumo metu priežastis yra hormoniniai pokyčiai moters organizme.

Skrandį ir stemplę skiria ypatingas raumuo – sfinkteris, kuris paprastai neleidžia maistui (o taip pat ir deginančiai skrandžio rūgščiai) patekti atgal į stemplę.

Tačiau nėštumo metu organizme padaugėja hormono progesterono. Šis hormonas atpalaiduoja lygiuosius viso organizmo raumenis, kad gimdoje augantis mažylis nenukentėtų ir turėtų pakankamai vietos. Be gimdos raumenų atsipalaiduoja ir kiti, įskaitant ir minėtąjį sfinkterį.

Gimda tampa vis didesnė, ima spausti žarnyną, diafragmą ir skrandį, tad sudaromos papildomos sąlygos skrandžio turiniui patekti į stemplę. Dėl hormonų poveikio gali padidėti ir skrandžio sulčių rūgštingumas, todėl nemalonūs pojūčiai tampa dar aštresni.

Gastroezofaginį refliuksą tiek nėštumo metu, tiek ir nesilaukiant taip pat provokuoja nutukimas, persivalgymas, riebus ar saldus maistas, kava.

Kaip palengvinti rėmens graužimą nėštumo metu?

Hormonų koncentracijos nėštumo metu nepakeisite, tad į rėmens graužimą pasistenkite žvelgti ramiau ir nesijaudinkite - tai labai nemalonu, tačiau vaikeliui nekenkia. Graužiantį rėmenį padės numalšinti keli paprasti patarimai ir įpročiai, kurių reikėtų laikytis:

Valgykite dažnai ir po nedaug. Stenkitės valgyti nedidelėmis porcijomis, 5-7 kartus per dieną, kas porą valandų. Paskutinį kartą pavalgyti galima iki miego likus ne mažiau kaip trims valandoms.

Sveikai maitinkitės. Rėmens graužimą skirtingiems žmonėms labiau provokuoja skirtingi produktai, tačiau venkite riebaus, labai saldaus, sūraus, aštraus, rūkyto maisto. Atsisakykite kavos, juodos arbatos, gazuotų gėrimų. Venkite rūgščių vaisių ir jų sulčių.

Valgymo metu negerkite. Skrandžiui persipildžius, padidėja rizika, kad ims kilti rūgštys, todėl valgydami negerkite, o jeigu labai troškina, išgerkite tik gurkšnelį vandens. Ne valgio metu taip pat vienu kartu negerkite daug skysčių, geriau visą dieną, po truputį gurkšnokite vandenį, išgerkite pusę stiklinės pieno ar nedidelį puodelį arbatos.

Po valgio nesigulkite. Po valgio geriausia bent valandą ar dvi pabūti „vertikalioje padėtyje“, t.y. ramiai pasivaikščiokite, pasėdėkite. Jeigu jaučiatės pavargusi, pogulio prigulkite po valgio praėjus bent valandai.

Nespauskite pilvo. Augantis vaikelis spaudžia pilvą ir vidaus organus, tad papildomai nevaržykite savęs aptemptais, nepatogiais drabužiais. Nemiegokite ant pilvo. Norėdama kažką paimti nuo žemės, nesilenkite per liemenį, o pritūpkite sulenkdama kelius.

Miegokite ant nugaros. Kartais rėmens graužimą sustiprina ne tik miegas ant pilvo, bet net ir ant šono. Daugumai rėmens kamuojamų nėščiųjų patogiausia miegoti ant nugaros, apsikaišius pagalvėmis, kad viršutinė kūno dalis būtų truputį pakelta.

Kreipkitės į gydytoją arba vaistininką. Jeigu aukščiau išvardintos priemonės jums nepadeda, kreipkitės į gydytoją arba vaistininką ir būtinai pabrėžkite, kad laukiatės. Gydytojas ar vaistininkas padės pasirinkti saugiausius vaistus, rekomenduos reikiamą dozę ir vartojimo tvarką.

Komentarai

Pastojimas ir nėštumas

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Japonijoje, dviračių statymo vietose, būna pastatyti du ženklai. Viename iš jų nupiešti tvarkingai surikiuoti dviračiai ir užrašyta "Taip dviračius stato geri vaikai", o kitame ženkle galima išvysti padrikai sustatytus dviračius ir užrašą "Taip geri vaikai dviračių nestato".

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama