Ką daryti su paskolos tiekėju ginčo atveju?

Visi komerciniai santykiai yra paremti abipusių šalių susitarimu. Paskolos davėjas ir klientas šį susitarimą užtvirtina pasirašydami kredito sutartį. Joje turi būti aiškiai nurodomos visos sąlygos. Neretai greitas kreditas tampa pretekstu sukelti ginčą tarp kreditoriaus ir paskolos gavėjo. Didžiausios to priežastys – neįsigilinimas į sutartį, jos nuostatus ir dažnai – įstatymus.

Dėl minėtų priežasčių įsiplieskia ginčai, kuriuos spręsti tampa gana sunku. Kiekvienas nori įrodyti, jog teisybė yra jo pusėje. Tačiau viešai yra pateikiama gana mažai informacijos, kaip būtų galima slopinti konfliktines situacijas tarp paskolos teikėjo ir gavėjo. Čia ir norėtume aprašyti keletą patarimų, kurie galbūt padės, o gal net ir išspręs susiklosčiusią padėti.

Paskolos sutarties perskaitymas prieš ją pasirašant yra svarbiausias žingsnis. Kiekviena šalis turi ją nuodugniai išanalizuoti. Šioje kredito sutartyje labiausiai reikia atkreipti dėmesį į punktus, kurie turi būti parašyti remiantis Vartojimo kredito įstatymu t.y. kai kalbama apie palūkanas, delspinigius ir t.t. Dėl šių aspektų, neretai sutartis tampa negaliojančia, o abi pusės siekia naudos tik sau. Kiekviena sutartis ir jos vykdymas turi būti aiškiai apibrėžiamas, o jei tokia sutartis yra laikoma negaliojančia, paskolos gavėjas privalo grąžinti gautus pinigus, o kreditorius negali reikalauti kažkokių išlaidų padengimo mokesčių.

Įsiplieskus konfliktui dėl įstatymų pažeidimų, siūlome ramiai spręsti šią situaciją – išryškinti punktus, kuriuose yra pažeidimas ir vienas kitam jas parodyti bei pakomentuoti, kas yra negerai. Kiekvienas pažeidimas turi būti pagrįstas, tad geriausia taip pat nurodyti, kokio įstatymo straipsnį jis pažeidžia, o tokiu būdu bus sutaupyta daug laiko bei nervų, o ir kiekvienai pusei bus aiškiau.

Jei kreditorius nesileidžia į kalbas ir grąsina teismais, pabandykite kreiptis į skolų išieškojimo bendroves. Jas siūlome todėl, kad dažniausiai šie specialistai teikia ir konsultacijas bei tarpininkauja sprendžiant iškilusias bėdas ne teisminiu keliu. Jei jums nepavyko susikalbėti su kredito teikėju, tai galbūt jums padės profesionalai, nes vis dėlto jie turi daugiau patirties sprendžiant tokius reikalus.

Lietuvos banko priežiūros institucija sprendžia tiek kreditoriaus, tiek kliento problemas. Ši institucija yra puikus sprendimas – viskas yra sprendžiama ne teisminiu keliu, o nešališkumas yra vienas svarbiausių faktorių, kurių jums reikia. Dažniausiai šios priežiūros institucijos priimti sprendimai sutampa ir su teismų sprendimais, todėl beviltiškoje situacijoje siūlome kreiptis būtent čia.

Vartotojų teisių apsaugos inspekcija padės tuo atveju jei pažeidžiamos jūsų teisės. Negalvokite, kad bet kada galite kreiptis į bet kurią priežiūros instituciją – kiekviena turi savo sritį. Tad jei matote, kad akivaizdžiai yra pažeidžiamos jūsų kaip kliento teisės, patariame kreiptis būtent čia.
 

Komentarai

Suaugusiųjų santykiai

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Vaikai pradeda sapnuoti dar prieš gimimą.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai