Ką valgyti nėštukei?

Nėštumo periodu moteris kaip niekad ima rūpintis savo mityba. Ir ne be reikalo – juk dabar ji atsakinga ne tik už save, bet ir už augantį mažylį. Apie tai, ką, kada ir kiek valgyti, pakalbėsime visai netrukus.

Nėštukės dienos racione neturi trūkti maistinių medžiagų – riebalų, angliavandenių ir baltymų, vitaminų, mikroelementų. Reikia valgyti tiek augalinės, tiek gyvulinės kilmės maistą. Per dieną suvartojamų kalorijų kiekis neturėtų labai išaugti (pirmąjį trimestrą pakanka 100 papildomų kalorijų per dieną, 300 – antrąjį, ir 400 – trečiąjį). Nėra griežtų apribojimų, kokių produktų valgyti negalima – kai kurių suvartoti patartina mažiau, nepersivalgyti, tačiau ir nebadauti – tada ir savijauta bei svorio pokyčiai bus normalūs.

Nėščiosios mitybos režimas ir racionas

Visą nėštumo laikotarpį geriau valgyti po nedaug ir dažnai, pageidautina – po 5–6 kartus per dieną. Taip yra dėl to, kad nėštukės cukraus kiekis kraujyje dėl alkio gali smarkiai svyruoti, o tai papildomai apkrauna kraujotaką. Net ir prieš miegą patartina suvalgyti šiek tiek džiovintų vaisių arba sausainių, iškeptų iš rupaus malimo miltų.

Būtina vartoti daugiau baltymų – tai pagrindinė augančio organizmo statybinė medžiaga. Daug jų yra mėsoje, žuvyje, kiaušiniuose, piene, augaliniame maiste (bulvėse, pupose, grūdinėse kultūrose). Būtu idealu, jeigu 2/3 baltymų būtų augalinės kilmės, o 1/3 – gyvulinės.

Nėščiosios turėtų vartoti tik kokybiškus riebalus. Gyvuliniai riebalai – sviestas, sūris, kiaušinio trynys – yra vitamino D šaltinis. Augaliniuose riebaluose, gaunamuose su riešutais ir saulėgrąžomis, daug vitaminų A ir E. Užslėptų riebalų (dešrelių, įvairių padažų) geriau vengti. Trečiąjį trimestrą, prieš pat gimdymą, riebalų suvartoti reikia daugiau.

2 psl. »

Komentarai (7)

Kotryna 2013-03-21 21:09
As tai renkuosi sveika maista(bent jau tai bandau:) ), perku pas ukininkus vadinamus, plius papildomai geriu ir vitaminus kad gauciau reikiama kieki ju, nes vistiek manau kad su maistu negaunu visko ko reikia, geriu Elevit vitaminus.
Jolte 2012-05-19 00:08
Aš taip pat labai žiūriu ko nori organizmas. Išmokau po pirmųjų vėmimų.
Tada pradėjau įdėmiai klausyti organizmo, nes jei suvalgau ne tai ko norėjau, tenka atsisveikinti.
Bet nuo pat nėštumo pradžios norisi lengvo, gaivaus maisto. Daug įvairių vaisių, daržovių, ypač pomidorų, arbūzo.
liute 2012-01-20 16:56
O aš sutinku su žvirblės nuomone, kad valgyti reikia tai, ko norisi
Rina 2012-01-20 09:05
Patarimai labai naudingi
Ilta 2012-01-20 07:31
Nėštumo metu suvokiau, kaip netaisyklingai maitinausi :) kai teko atsisakyti daugelio mėgstamų produktų, pamačiau, kad valgyti beveik neliko ką.
na 2012-01-19 21:57
Na, vis dėl to mityba turėtų būti subalansuota, ypatingai nėštumo metu, kai moteris atsakinga ne tik už savo, bet ir vaikučio sveikatą. Todėl mamytės atkreipkite dėmesį į savo maisto racioną :)
Žvirble 2012-01-19 17:53
Aš manau, kad pats organizmas padiktuoja, ko jam trūksta, todėl valgyti reikia tai, ko tuo metu norisi. Žinoma, ribojant normas, kad per tuos 9 mėnesius neprisiaugintumėte nereikalingų kilogramų

Sveika gyvensena

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Statistikos duomenimis, 3-4 metų amžiaus vaikai kiekvieną dieną pasako maždaug 12000 žodžių ir užduoda apie 900 klausimų.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai