Ką valgyti nėštukei?


Migrena, galvos svaigimas, kojų mėšlungis, žarnyno diegliai, širdies ritmo sutrikimai. Reikėtų valgyti daugiau riešutų ir sojos pupelių, kruopų ir daržovių, šakniavaisių – taip įveiksi magnio trūkumą. Geriami ir magnio papildai – jie padeda sumažinti priešlaikinio gimdymo tikimybę, įveikti toksikozės simptomus. Magnis būtinas ir mažylio organams, kaulų formavimuisi, centrinės nervų sistemos vystymuisi, tad pasirūpink, kad jo pakaktų.

Galvos skausmai. Neretai jie kyla dėl geležies trūkumo. Papildyk savo racioną rupaus malimo miltų gaminiais, galvijų kepenimis, subproduktais, paukštiena, žuvimi, kiaušiniais, pupomis, vaisiais, daržovėmis, raudonomis uogomis. Tikriausiai žinai, kad geležis būtinas kraujotakai. Nėštumo metu jos poreikis išauga dvigubai. Moteriai būtina ne tik sveikai maitintis, bet ir daugiau vaikščioti gryname ore, ir, jeigu gydytojas pasiūlė, vartoti geležies papildus. Geležis geriau įsisavinama, jeigu vartojama su vitaminu C (dėl šios priežasties bus labai naudinga derinti mėsą ir žuvį su vaisiais, citrinų sultimis).

Skydliaukės padidėjimas, pasunkėjęs kvėpavimas, lūžinėjantys plaukai, sausa oda. Tokie simptomai pasireiškia trūkstant jodo. Nėštumo metu jo poreikis taip pat gerokai išauga. Jeigu šio elemento neužtenka, triskart padidėja persileidimo ir priešlaikinio gimdymo tikimybė. Per dieną nėštukei reikia apie 200–230 mg jodo. Būtina valgyti šviežią žuvį, brokolius, pieno produktus, vartoti joduotą druską. Jeigu labai reikės, gydytojas gali liepti vartoti papildus.

Žalingi įpročiai. Nėštumo periodu geriau atsisakyti kavos, alkoholio, nikotino, vartoti mažiau stiprios žaliosios ir juodosios arbatos.

4 psl. »

Komentarai (7)

Kotryna 2013-03-21 21:09
As tai renkuosi sveika maista(bent jau tai bandau:) ), perku pas ukininkus vadinamus, plius papildomai geriu ir vitaminus kad gauciau reikiama kieki ju, nes vistiek manau kad su maistu negaunu visko ko reikia, geriu Elevit vitaminus.
Jolte 2012-05-19 00:08
Aš taip pat labai žiūriu ko nori organizmas. Išmokau po pirmųjų vėmimų.
Tada pradėjau įdėmiai klausyti organizmo, nes jei suvalgau ne tai ko norėjau, tenka atsisveikinti.
Bet nuo pat nėštumo pradžios norisi lengvo, gaivaus maisto. Daug įvairių vaisių, daržovių, ypač pomidorų, arbūzo.
liute 2012-01-20 16:56
O aš sutinku su žvirblės nuomone, kad valgyti reikia tai, ko norisi
Rina 2012-01-20 09:05
Patarimai labai naudingi
Ilta 2012-01-20 07:31
Nėštumo metu suvokiau, kaip netaisyklingai maitinausi :) kai teko atsisakyti daugelio mėgstamų produktų, pamačiau, kad valgyti beveik neliko ką.
na 2012-01-19 21:57
Na, vis dėl to mityba turėtų būti subalansuota, ypatingai nėštumo metu, kai moteris atsakinga ne tik už savo, bet ir vaikučio sveikatą. Todėl mamytės atkreipkite dėmesį į savo maisto racioną :)
Žvirble 2012-01-19 17:53
Aš manau, kad pats organizmas padiktuoja, ko jam trūksta, todėl valgyti reikia tai, ko tuo metu norisi. Žinoma, ribojant normas, kad per tuos 9 mėnesius neprisiaugintumėte nereikalingų kilogramų

Sveika gyvensena

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Europoje tėvais tampama vidutiniškai 29 metų, tuo tarpu Indijoje - sulaukus 19.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai