Kaip išvengti strijų nėštumo metu?

@ Shutterstock

„Pampers“ pataria: strijų atsiradimas labiausiai siejamas su individualiomis organizmo savybėmis. Genetinį polinkį strijoms turinčioms moterims jų visiškai išvengti nepavyks, tačiau galima sumažinti labai ryškių strijų atsiradimo riziką bei jų kiekį.

Didžiausią įtaką strijų atsiradimui turi paveldimumas


Strijos yra odos įtrūkimai, atsiradę, kuomet oda nespėja temptis. Strijos atsiranda staiga priaugus svorio, pavyzdžiui, brendimo laikotarpiu, pastojus, susirgus ligomis, lemiančiomis didelį ir greitą svorio augimą ir pan.

Strijų atsiradimą lemia, visų pirma, svorio augimo sparta ir priaugtų kilogramų skaičius, tačiau labai didelę įtaką turi ir odos elastingumas, t.y. kuo oda elastingesnė, kuo mažesnė tikimybė, kad atsiras strijų arba kad jų bus daug, jos bus ryškios.

Odos elastingumas daugiausiai siejamas su paveldimumu bei amžiumi. Jeigu jūsų mama, močiutė ar kitos šeimos moterys nėštumo (ar kitu) laikotarpiu turėjo daug strijų, tikėtina, kad jų turėsite ir jūs. Srijų rizika taip pat yra didesnė vyresnio amžiaus moterims, nes metams bėgant odos elastingumas natūraliai mažėja. Odos elastingumą gali sumažinti prasta mityba, žalingi įpročiai, gyvenimas užterštoje aplinkoje.

Strijų išvengti padeda augančio svorio kontrolė

Seniau didesnis dėmesys buvo kreipiamas į per mažai svorio priaugančias nėštukes, tačiau dabar medikai vieningai sutaria, kad per didelis arba per greitas svorio augimas nėštumo metu turėtų būti stebimas lygiai taip pat akylai.

Didelis ir greitas svorio augimas yra pagrindinė strijų (ypač gilių, labai ryškių ir/arba daugybinių) atsiradimo priežastis. Strijos yra tik estetinė problema, tačiau svorio augimas nėštumo metu siejamas ir su gerokai rimtesnėmis bėdomis, pavyzdžiui, preeklampsija ir eklampsija, aukštu kraujo spaudimu, nėščiųjų diabetu, nugaros skausmais ir kt.

Nėštumo metu reikėtų stebėti savo svorį ir stengtis nepriaugti daugiau, nei rekomenduojama. Išlaikyti sveiką svorį nėštumo metu padės visuomet pritaikomi patarimai: sveika ir subalansuota mityba, fizinis aktyvumas, kokybiškas miegas bei kuo mažiau streso.

Odos elastingumą gali truputį padidinti (tad ir strijų atsiradimo tikimybę sumažinti) vitaminai A (tačiau šį vitaminą nėštumo metu vartoti reikia atsargiai, nes dideli jo kiekiai yra pavojingi vaisiui) ir E, o taip pat drėkinantys kremai, losjonai, aliejai.

Komentarai

Pastojimas ir nėštumas

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Vienos dienos kūdikio gebėjimas suspausti kumštį yra daug stipresnis, nei mėnesio laiko kūdikio.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai