Kaip padėti mažyliui užmigti

Naktimis dauguma vaikų miega neramiai: jie bijo pasilikti vieni, nemėgsta tamsos, o dar ir įvairūs naktimis kamuojantys košmarai... Blogai jaučiasi mažieji, tuo pačiu blogai jaučiasi ir tėvai. Kad miegelis būtų saldus, o vaikas ir tėveliai atsikeltų pailsėję, norime pasiūlyti keletą patarimų.

Pirmiausia norėtume atkreipti dėmesį į tai, kad miego metu svarbiausia yra kokybė, o ne kiekybė. Įprastai vaikai nuo 1 iki 5 metų amžiaus miega apie 12 valandų per parą. Jei miegas yra ramus, organizmas spėja tinkamai pasiilsėti ir vaikas visą dieną išlieka žvalus bei kupinas energijos. Jei naktimis mažylis nerimauja, labai tikėtina, kad ir dienos metu jis bus suirzęs, juk jo organizmas nespėjo atsipalaiduoti ir įgauti reikiamos energijos. Todėl nereikėtų nerimauti, jei tavo vaikas keliasi labai anksti, o kartais kategoriškai atsisako pietų miego. Galbūt to miego jam visai netrūksta?

Vaiko miegas – tai ištisas ritualas. Labai retas atvejis, kad mažieji, paguldyti į lovytę imtų ir iškart užmigtų. Čia svarbus ir pats migdymo procesas, ir sukurta aplinka, ir papildomos tėvelių gudrybės, kurių tenka imtis, kai vaikučio akys niekaip nesimerkia. Kad užmigdyti mažylį būtų paprasčiau, o jo miegas būtų saldesnis, siūlome išbandyti keletą patarimų.

  • Prieš miegą neleisk vaikui žaisti energingų žaidimų. Energiją jis turėtų išeikvoti dienos metu, o vakare, prieš gulantis į lovytę tinka rami veikla, tarkim piešimas.
  • Atkreipk dėmesį į tai, ką darai pati. Tu esi didžiausias vaiko pavyzdys, todėl jei ramiai sau žiūri televizorių, o vaiką verti eiti miegoti, greičiausiai susilauksi nemenko pasipriešinimo. Guldydama vaiką miegoti, turėtum leisti jam suprasti, kad tu ketini daryti lygiai tą patį.
  • Vaiko kambaryje sukurk tinkamą aplinką: ant sienų ar lubų pakabink naktį šviečiančių žvaigždučių, o visus žaisliukus (išskyrus tą, su kuriuo vaikas miega) patrauk kur nors į šoną, kad netrikdytų vaiko dėmesio.
  • Prieš migdant vaiką pasirūpink, kad kambaryje šviestų tik blanki šviesa (tam tiks nuo vaiko veiduko nukreipta stalinė lempa).
  • Kitame kambaryje gali negarsiai paleisti raminančią muziką. Įpratęs miegoti visiškoje tyloje, vaikas taps jautresnis bet kokiam triukšmui, todėl greičiau išsibudins.
  • Stenkis nekalbėti apie dienos įvykius, nes prisiminęs kažką linksmo, vaikas vėl įsiaudrins ir visi miegai išsiblaškys.
  • Pasek vaikui pasaką: pasakos turinys nėra labai svarbus. Svarbiausias – raminantis tavo tonas.
  • Dauguma vaikų jaučiasi saugesni, ramesni ir greičiau užmiega, jei prieš miegą jaučia mamos ar tėčio prisilietimą, todėl sekdama pasaką gali glostyti mažyliui galvą.
  • Jei mažylis nespėja įmigti, paguldyk jam į lovytę mėgstamą žaisliuką, kuris miegos kartu su juo, todėl vaikas jausis ramesnis.

Komentarai

Vaikų sutrikimai

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Europoje tėvais tampama vidutiniškai 29 metų, tuo tarpu Indijoje - sulaukus 19.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai