Kaip palengvinti gimdymą

Ko nors bijo visi. Kartais šios baimės būna pagrįstos, kartais – ne. Vaikučio atėjimas į šį pasaulį – jaudinantis įvykis, kurio laukiama su nekantrumu ir nerimu: kaip viskas vyks? Ar skaudės? Ar viskas gerai baigsis?

Šį kartą pakalbėsime apie tai, ką daryti, kad gimdymas būtų lengvesnis.

Palaikykite gerą fizinę formą. Paprastai gerą sportinę formą palaikančios moterys pagimdo greičiau ir yra ištvermingesnės. Pasirinkite, kas jums priimtiniau: galite vaikščioti, plaukioti ar lankyti nėščiosioms skirtus užsiėmimus (bet tik pasitarusios su savo gydytoju arba akušeriu).

Lankykite kursus nėščiosioms. Tikrai jausitės daug užtikrinčiau, jeigu iš anksto susipažinsite su visais proceso etapais ir išbandysite skirtingas metodikas. Patartina rinktis mažas grupes (mažiau kaip 10 porų) su patyrusiu instruktoriumi.

Gimdymo baimę įveikite kreipdama dėmesį kitur. Pirmą kartą vaikučio besilaukiančioms moterims gimdymas vidutiniškai trunka nuo 12 iki 14 valandų, todėl kai tik pajusite sąrėmius, stenkitės išlikti rami. Jei iš karto pradėsite jaudintis, skaičiuoti, kiek laiko praeina tarp skausmo priepuolių, jūs save išvarginsite. Užsiimkite kuo nors kitu: pasivaikščiokite, paskaitykite knygą. Viskas, kas jums padeda atsipalaiduoti, pagreitins procesą.

Užkąskite. Lengvi užkandžiai ankstyvojoje gimdymo stadijoje, kol dar esate namuose, padės išsaugoti jėgas. Venkite riebių ir sunkiai virškinamų produktų, kadangi priešingu atveju gimdymo metu jus dar gali ir supykinti. Raumenų susitraukimai ir greitas kvėpavimas gerokai sumažins skysčių atsargas organizme, todėl pasistenkite gerti, kol esate namie, ir netylėkite, jei troškulys ims kankinti gimdymo namuose.

Maudynės po dušu. Dėl jaučiamo skausmo įsitempia viso kūno raumenys, todėl nemalonūs pojūčiai tik dar labiau sustiprėja. Šiltas dušas padės susilpninti šią organizmo reakciją: nukreipkite srovę ten, kur skausmai intensyviausi. Tinka bet kurioje gimdymo stadijoje.

Šilta vonia. Veikia panašiai kaip dušas, kadangi šiltas vanduo atpalaiduoja, ramina ir mažina skausmą.

Masažas. Majamyje atlikti eksperimentai rodo, kad moterims, kurioms gimdymo metu antrosios pusės darė masažą, skaudėjo mažiau, nei toms, kurioms masažas nebuvo daromas. Gali būti, kad pirmosiomis gimdymo valandomis norėsis kaklo ir pečių masažo, o vėliau – apatinės nugaros dalies.

Nesigulkite pirmojoje gimdymo stadijoje. Iš pradžių išmėginkite įvairias pozas: atsistokite tiesiai arba ant kelių, atsisėskite ant pėdų – tai padės sumažinti diskomfortą ir pagreitins gimdymą.

Taisyklingas kvėpavimas. Gilus kvėpavimas „pertraukų“ metu padeda atsipalaiduoti, panašiai kaip ir kitos atsipalaidavimo technikos (mėgstamų vietų vizualizacija, maloni muzika). Išbandykite jas, ir gimdymo metu susikoncentruoti bus lengviau.

Atminkite, gimdymas anksčiau ar vėliau baigsis, ir tai bus jūsų naujo gyvenimo etapo pradžia: jūs tapsite mama. O tai daugeliui moterų (nors ir nelengvas išbandymas) turi daug didesnę svarbą, nei bet kas kita per visą jų gyvenimą.

Komentarai

Gimdymas

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Ar žinojote, kad suaugęs žmogus turi 206 kaulus, o vaikas – 300 (kai jie auga, kai kurie kaulai susijungia į vieną)

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai