Kaip teisingai išreikšti savo emocijas? II dalis

Kad nebijotum išreikšti savo teigiamų emocijų, būtina išmokti jas priimti tokias, kokios jos yra ir priimti jas kaip dalį savęs. Kaip bebūtų keista, dažniausiai išgirdę komplimentą mes nuo jo tiesiog pabėgame. Pavyzdžiui, kai draugė sako: “Ak, koks gražus tavo paltukas”, tu dažniausiai tik numoji ranka ir atsakai “Ai, tai kad jau senas”. Viduje tu džiaugiesi, kad tavo daiktas kažkam patiko, tačiau išorėje tą džiaugsmą paslepi.

Taigi, turėtum prisiminti:

 

  • Tu turi teisę į visokius jausmus – tiek pozityvius, tiek negatyvius. Pasakyk sau: “Aš priimu jausmus tokius, kokie jie yra ir nevejų jų nuo savęs”.
  • Niekas geriau už tave negali žinoti ką tu jauti.
  • Jausmai, kuriuos tau sukelia aplinkiniai žmonės, turi būti išreikšti dialogo metu.
  • Kalbėjimas apie savo jausmus tavo autoriteto tikrai nesumenkina.
  • Išmok atskirti teigiamas ir neigiamas emocijas. Jei kalbi apie neigiamus dalykus, nepereik prie teigiamų ir atvirkščiai. Taip tik supainiosi aplinkinius ir save pačią.

Mokomės reikšti neigiamus jausmus

Ne tik teigiamos emocijos nusipelno būti išreikštos garsiai. Taigi ir į teigiamas, ir į neigiamas emocijas tu turi teisę. Jeigu tu nori, kad kas nors pasikeistų tarkim tavo partnerio elgesyje, turi neatidėliodama aiškiai įvardinti, kas tavęs netenkina. Juk labai tikėtina, kad jis tavęs tikrai nenorėjo nuliūdinti ar įskaudinti. Nepamiršk, kad negatyvios emocijos visuomet turėtų būti aiškiai įvardijamos su konkrečiomis priežastimis ir konkrečiais norais.

Štai keletas pavyzdžių, kaip teisingai išreikšti neigiamas emocijas:

 

  • Neatidėliok pokalbio vėlesniam laikui. Pradėk iš karto, kai tik aplinkiniai padaro kažką, kas tau nepriimtina.
  • Objektyviai įvertink situaciją. Pasistenk pažvelgti į viską iš šalies ir įsivertinti, kas iš tiesų atsitiko, kad pokalbis būtų sklandesnis. Pavyzdžiui neturėtum sakyti “Tu manęs neišleidi dėl to, kad pavydi?”. Tokiu būdu tu skatini konflikto tęsinį. Vietoje to aiškiai suformuluok ką tu manai: “Tu manęs pavydi, todėl nenori, kad aš kur nors išeičiau”.
  • Naudok įvardį “Aš”. “Aš jaučiuosi prastai, kai tu manimi nepasitiki”. “Aš norėčiau, kad mes abu vienas kitu galėtume pasitikėti”.
  • Pasistenk išmokti teisingai įvadinti emocijas pavadinimais. Tarkim, niekuomet nesakyk kad jautiesi “tragiškai” jei iš tiesų tavo nuotaika tik šiek tiek slogi.
  • Aiškiai įvardink, kas sukėlė tavo neigiamus jausmus. “Man nemalonu, kai tu pavydi”. “Aš pykstu, kai tu manimi nepasitiki”. “Tavo pavydo jausmas verčia mane manyti, kad tu manimi nepasitiki”.
  • Aiškiai įvardink, ko tu nori šioje situacijoje. “Aš noriu, kad mes pasitikėtume vienas kitu”. “Aš norėčiau, kad vėluodami grįžti mes praneštume tai vienas kitam”.
  • Niekuomet nepertraukinėk kito žmogaus, o jį išklausyk ir pasistenk įsijausti į jo jausmus. Būtų idealu, jei sugebėtum pasakyti “Aš tave suprantu”. Tai iš karto suteiktų pokalbiui daugiau abipusio pasitikėjimo.

 

Svarbiausia – nelauk iš kito žmogaus staigių veiksmų. Leisk jam suprasti savo jausmus ir norus.

2 psl. »

Komentarai (2)

Liza 2012-04-23 14:07
Niekas nesako, kad reikia būti kaip degtukui. Bet kai kuriais atvejais tikrai geriausia yra tiesiog nutylėti (bet čia tik mano nuomonė)
Vika 2012-04-23 11:59
Na, aš supykusi kaip tik stengiuosi nereikšti per daug savo emocijų. Tokiom akimirkom tenka pasakyt per daug, o po to gailėtis

Psichologija

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Statistikos duomenimis, 3-4 metų amžiaus vaikai kiekvieną dieną pasako maždaug 12000 žodžių ir užduoda apie 900 klausimų.

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama