Kaip užmigdyti vaiką?

Kiekvienas auginantis vaikus žino, kaip sunku priversti atžalą eiti laiku miegoti ir ją užmigdyti. Jeigu tai kartojasi nuolat, primygtinai rekomenduotina parodyti vaiką pediatrui ir neurologui. Tačiau jeigu jokių rimtų nemigos priežasčių nėra, pasinaudokite šiais patarimais.
 
Pasupkite

Supimas ant rankų, lovytėje, vežimėlyje ir lopšyje – laiko patikrintas būdas, kuris idealiai tinka patiems mažiausiems. Efektyvumo paslaptis paprasta – supimas primena senus gerus laikus mamytės pilve. Paprastai mažyliai užmiega labai greitai, nes šalia yra artimas ir mylimas žmogus. Vaikutis jaučia mamos šilumą ir širdies plakimą, o saikingas supimas padeda nusiteikti miegoti.

Trūkumas – reikia geležinės kantrybės, nes supti teks tol, kol vaikutis giliai įmigs, kol veiduko raumenys atsipalaiduos, o rankutės ir kojytės nevalingai nusvirs žemyn, be to, būtinas geras fizinis pasirengimas – atžala auga gana greitai, ir išlaikyti ją tampa vis sunkiau.

Migdykite prie krūtinės

Jeigu vaikas maitinamas krūtimi, jis gali lengvai užmigti pačiame „puotos“ įkarštyje. Buteliukas su pienu veiksmingas šiek tiek mažiau, tačiau daugeliui tampa tiesiog nepakeičiama vaikučių migdymo priemone.

Trūkumas: atėmus krūtį ar paguldžius vaikutį į lovą, jis gali nubusti, be to, bėgant laikui paguldyti miegoti bus sunkiau ir vis tiek teks griebtis kitų migdymo būdų.

Miegokite kartu

Miegas kartu – taip pat veiksmingas būdas užmigdyti vaikus. Jis patogus – nereikia atimti krūties arba guldyti mažylio į jo lovelę. Jausdamas pažįstamą kvapą, vaikutis ramiai pasineria į sapnus, o ir mamytei nebūtina keltis po kelis kartus, kad galėtų pamaitinti savo atžalą.

Deja, šis metodas taip pat turi savų trūkumų: labiausiai jis nepatinka vyrams, nes jiems tokiu atveju neretai tenka persikraustyti miegoti kitur, pašlyja tarpusavio santykiai. Be to, daugelis moterų bijo užspausti ir uždusinti vaikutį, o nuo kiekvienas krustelėjimas gali pažadinti mažylį. Kiekviena šeima sprendžia, kaip elgtis: kartais iš tiesų geriau miegoti su vaiku, negu kiekvieną kartą guldyti į jo lovelę.

Veikite nuosekliai

Tai turbūt pats veiksmingiausias metodas – kiekvieną dieną prieš miegą kartoti tuos pačius veiksmus. Pavyzdžiui, išmaudyti, pamaitinti, o tada guldyti miegoti (būtina laikytis „grafiko“). Tik laikantis nustatytos tvarkos galima tikėtis ilgalaikių ir stabilių rezultatų.

Trūkumai: pasitaiko nenumatytų aplinkybių, dėl kurių „grafiko“ laikytis neišeina, be to, rezultato tenka laukti ne mažiau kaip du mėnesius.

Pildykite vaikučio miego dienyną

Pastebėsite, kad vaikas dažniausiai pabunda vienu ir tuo pačiu metu. Mažylio įpročiai jau susiformavo, net jeigu jums jie nepatinka.

Pakeisti situaciją galima, nors niekas neužtikrins, kad tikrai pasiseks. Kai išsiaiškinsite, kelintą nubunda jūsų nenuorama, pradėkite ją žadinti likus pusvalandžiui iki to laiko. Po truputį didinkite intervalus, kad pasiektumėte reikiamą rezultatą.

Šis būdas – tikras išbandymas tiek mamai, tiek jos vaikučiui: mažylis, atpratęs nubusti kasdien tuo pačiu metu, gali pradėti tai daryti chaotiškai, tad viską teks pradėti iš naujo. Užmigdyti vaiką tokiu atveju bus tikrai nelengva.
 
Būkite šalia

Prieš imantis šio metodo teks apsišarvuoti kantrybe ir raminamaisiais. Sulaukite, kol mažylis pradės rodyti pirmuosius nuovargio požymius: ims trinti akeles, žiovauti ir ožiuotis. Jeigu prieš tai jis žaidė ir todėl tapo jaudrus, jį reikia nuraminti, tačiau jokiais būdais – nesupti ir nemaitinti. Tada paguldykite vaiką į jo lovelę ir atsistokite greta. Šiek tiek pasupant lovytę galima niūniuoti kokią nors lopšinę, tačiau mamos ir vaiko žvilgsniai neturi susidurti. Mažylio negalima imti ant rankų. Jeigu per 15 minučių atžala neužmigo, o ašaros virto tikra isteriškais klyksmais, paimkite vaiką ant rankų, nuraminkite, tačiau neleiskite užmigti, vėl nuleiskite į lovytę.

Jeigu vaikutis tyliai niurna arba ramiai guli, tačiau nemiega, pastovėkite šalia ir palaukti, kol sūnelis arba dukrytė pagaliau visiškai užmigs. Guldymas miegoti neturėtų trukti ilgiau kaip 45 minutes dieną ir valandą naktį. Jeigu vis dėlto ryšitės išbandyti šį metodą, svarbiausia – nepasiduoti ir nepasukti iš pusiaukelės atgal. „Gydymo kursas“ trunka maždaug apie mėnesį, tačiau dėl atžalos miego pasistengti tikrai verta...

Palikite miegoti vieną

Sulaukite, kol pamatysite pirmuosius noro miegoti požymius, ir paguldykite sūnelį arba dukrytę į lovą. Kai tik vaikutis nusiramins, išeikite iš kambario. Greičiausiai beveik iš karto išgirsite atžalos protestą, tačiau pasiduoti silpnumo akimirkai ir sugrįžti atgal, vos tik išgirsite mažiausią krepštelėjimą, neverta. Palaukite kelias minutes. Jeigu vaikas įsiverkia, laukti reikėtų ne ilgiau kaip minutę. Sugrįžkite į kambarį ir pasistenkite nuraminti savo atžalą. Ant rankų imkite tik tuo atveju, jeigu rauda ilgiau nei tris minutes. Kai tik mažylis nurims, vėl paguldykite į lovelę ir patyliukais išeikite. Nenurimsta ir verkia toliau? Sugrįžkite dar kartą ir vėl pasistenkite nuraminti. Bendra guldymo miegoti trukmė – ne ilgiau kaip 45 minutes.

Pirmieji rezultatai matyti jau po 5–6 dienų. Šis ir du paskutiniai prieš tai minėti būdai tinka tik tuo atveju, jeigu vaikui suėjo bent penki mėnesiai.

Išmaudykite šiltoje vonioje

Taip, šis metodas padeda užmigti ne tik suaugusiesiems, bet ir mažiems vaikams. Šilta vonia išsprendžia daugelį problemų. Jeigu į ją įpilsite raminamuoju poveikiu pasižyminčių augalų ekstraktų, arbatų arba nuovirų, poveikis bus dar geresnis. Iš pradžių atkreipkite dėmesį į sūnelio arba dukrytės elgesį po vandens procedūrų: kai kuriems vaikams vonios daro visiškai priešingą poveikį, t.y. tik žvalina, o ne ramina.

Kaip priedą į vonią gali naudoti lakišių antpilą – jis ne tik slopina odos uždegimus, bet ir ramina. Valerijonais piktnaudžiauti negalima: anot pediatrų, vaikams iki vienerių metukų amžiaus tai gali pakenkti, veikti priešingai.

Pasirūpinkite garsiniu fonu

Būdas, idealiai tinkantis mažiems vaikučiams. Dauguma jų daug greičiau užmiega, jeigu girdi monotoniškus garsus (pavyzdžiui, ūžiantį dulkių siurblį, plaukų džiovintuvą arba radijo traškesius, tekantį vandenį arba lopšinę be žodžių).

Paieškokite tinkamo garsinio fono, leiskite jo paklausyti mažyliui kaskart, kai paguldote miegoti. Garsas turėtų būti vos girdimas, kad netrikdytų miego ir nepažadintų beužmiegančio mažylio.

Vystykite

Šis būdas efektyviai padeda užmigti patiems mažiausiems vaikams: paguldyti miegoti yra itin paprasta. Viskas, ko reikia – sumeistrauti iš apkloto arba pledo kažką panašaus į kokoną.

Mažylis suvystomas arba šiek tiek suvaržomos rankutės. Svarbiausia, kad apklotas nebūtų per arti atžalėlės nosytės ir nekliudytų kvėpuoti miego metu. Paprastai naujagimiams būna sunku priprasti prie didelės erdvės, ji atrodo bauginamai. Susuktas „kokonas“ primins mažyliui nerūpestingus laikus mamytės pilve.

Gero poilsio jums ir jūsų vaikučiams!

Komentarai

Vaikų higiena

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Japonijoje, dviračių statymo vietose, būna pastatyti du ženklai. Viename iš jų nupiešti tvarkingai surikiuoti dviračiai ir užrašyta "Taip dviračius stato geri vaikai", o kitame ženkle galima išvysti padrikai sustatytus dviračius ir užrašą "Taip geri vaikai dviračių nestato".

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai