Kodėl sporto treniruotės neduoda norimo efekto?

Ar jums kada nors buvo taip, kad treniruočių metu atidavėte visas savo jėgas, o rezultatai tokie, tarsi niekuomet net nebūtumėte sportavusios? Nei kūno linijos pakito, nei svoris nukrito... Kodėl taip nutinka ir ką galėtum pakeisti – būtent apie tai ir norime pakalbėti.

Viršytas kalorijų skaičius

Norint, kas svoris pradėtų kristi, o kūno formos keistųsi, būtina pasiskaičiuoti suvartojamų ir sudeginamų kalorijų kiekį. Savaime suprantama – jei sudegini mažiau, nei suvartoji, tikėtis teigiamų rezultatų būtų naivu. Norime pasiūlyti tau vieną formulę, pagal kuri padės paskaičiuoti sudeginamų kalorijų kiekį.

Pirmiausia turi pasiskaičiuoti savo BMR – bendrą kalorijų normą, kuri reikalinga įprastiniam organizmo funkcionavimui (šiuo atveju fizinis aktyvumas nėra įskaičiuojamas).

  • Vyrams: BMR = 66 + (13,7 x svoris kilogramais) + (5 x ūgis centimetrais) – (6,8 x amžius metais).
  • Moterims: BMR = 655 + (9,6 x svoris kilogramais) + (1,8 x ūgis centimetrais) – (4,7 x amžius metais).

Pvz: jei esi moteris, tavo amžius – 27 metai, ūgis – 174 cm, svoris – 64 kg. Tavo BMR = 655+614.4+313.2-126.9 = sudeginamos 1455.7 kalorijos per dieną. Prie gautos sumos beliko pridėti kalorijas, kurias sudegini sportuojant. Štai formulė, kuri padės tai padaryti:

  • Labai mažai judi: BMR x 1,2 (dirbi sėdimą darbą, nesportuoji, retai vaikščioji);
  • Nedidelis aktyvumas: BMR x 1,375 (lengvos fizinės apkrovos, sportas 1-3 kartus per savaitę);
  • Vidutinis aktyvumas: BMR x 1,55 (vidutinio sunkumo fizinės apkrovos, sportas 3-5 dienas per savaitę);
  • Didelis aktyvumas: BMR x 1,725 (didelės fizinės apkrovos, sportas kiekvieną dieną);
  • Labai didelis aktyvumas: BMR x 1,9 (profesionalus sportas, treniruotės porą kartų per dieną).

Taigi, dabar, žinodama sudeginamų kalorijų skaičių, gali lengviau suprasti, kiek kalorijų per dieną turi gauti kartu su maistu, norėdama numesti svorio, jį išlaikyti arba priaugti.

2 psl. »

Komentarai (2)

Oksana 2012-06-13 18:31
tiesa, norintiems sulieknėti patariama daugiau miegoti :)
Lara 2012-06-13 16:32
dievuliau mano, kaip ta matematik apsunkina gyvenimą :) ar daug kasdien kalorijas skaičiuojančių žmonių yra laimingi?

Treniruočių programos

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Ar žinojote, kad suaugęs žmogus turi 206 kaulus, o vaikas – 300 (kai jie auga, kai kurie kaulai susijungia į vieną)

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama