Kokią sporto rūšį pasirinkti?

Nejudrus gyvenimo būdas neigiamai veikia moters organizmo veiklą, o lytinė sistema šiuo atveju nėra išimtis: moterims, kurios mažai juda, dėl dubens organų sąstingio gali kilti pastojimo problemų. Moksliškai įrodyta, kad sportas yra tiesiogiai susijęs su vaisingumu ir tikrai ne viena moteris, ilgą laiką negalėjusi susilaukti vaikučių, pradėjusi sportuoti galėjo patirti motinystės džiaugsmą. Nėra jokių abejonių – tinkamos fizinės apkrovos ne tik padeda greičiau pastoti, bet ir teigiamai veikia viso nėštumo laikotarpiu.

Kuo naudingas sportas nėštukei?

  •     Palaiko gerą fizinę formą ir padeda kontroliuoti svorio augimą;
  •     Palengvina negalavimus: vidurių užkietėjimą, hemarojų, nemigą ir t.t.;
  •     Gerina laikyseną, taigi sumažina nugaros skausmus;
  •     Gerina kraujotaką;
  •     Padeda atsipalaiduoti raumenims;
  •     Gerina psichologinę būseną.


Nuolatos ir aktyviai sportuojančioms moterims nėštumo metu teks prilėtinti savo tempus, nes kad ir kaip sportas teigiamai veiktų visą organizmą, vis dėl to atsargumas šiuo periodu yra pirmoje vietoje. Saugiausias laikotarpis – antrasis nėštumo trimestras. Tu metu vaikutis jau pakankamai gerai įsitvirtinęs tavo pilvelyje, todėl aktyvi veikla neturėtų sukelti jokių komplikacijų, na o pirmojo ir trečiojo trimestro metu teks būti atsargesnei.

Taigi, kokias sporto rūšis galima rinktis nėštumo metu?

  •  Bėgimas. Pirmojo trimestro metu bėgiojimo geriau atsisakyti. Vietoj bėgimo rinkis aktyvius pasivaikščiojimus, tik nepamiršk pagrindinių taisyklių: nevalia pervargti, perkaisti ir būtina nuolatos gerti vandenį. Vėliau, antrojo trimestro metu, pasikonsultavusi su gydytoju gali vėl pradėti bėgioti, tačiau, žinoma, lėtesniais tempais nei įprasta ir mažesnėmis apkrovomis.
  • Slidinėjimas. Jei mėgsti būtent šį žiemos sportą, tau labai pasisekė, nes slidinėjimas leidžiamas viso nėštumo periodu. Žinoma, laikantis visų atsargumo priemonių ir vengiant didelių kalnų. Jei už lango sniego nėra ir slidėmis nepačiuožinėsi, gali keliauti į sporto klubą, kuriame tikrai rasi treniruoklį, atkartojantį čiuožimo veiksmus.
  • Tinklinis. Deja, bet tokio sporto tau teks atsisakyti. Visų pirma, žaidžiant tinklinį reikia daug šokinėti, o tai tikrai gali sukelti rimtas nėštumo komplikacijas, antra – didelė traumų tikimybė. Taigi rinkis mažiau aktyvų sportą.
  • Dviračiai. Važinėtis dviračiu tikrai galima, tačiau būk labai atsargi, kad nenukristum ir nepatirtum traumų. Taip pat sumažink apkrovas. Pasivažinėjimas turėtų padėti tau prasimankštinti, tačiau jokiu būdu ne pervargti.
  • Pačiūžos. Apie šią sporto rūšį galime pasakyti tą patį, ką ir apie dviračius. Viskas tvarkoje, jei būsi labai atsargi ir saugosies traumų.
  • Tenisas. Savo malonumui pamušinėti kamuoliuką nėra nieko baisaus, tačiau jei tenisą mėgsti žaisti tikrai aktyviai, tuomet nėštumo periodu šio sporto reikėtų atsisakyti, juk jo metu tenka pakankamai daug judėti ir šokinėti, o tai gali sukelti nėštumo komplikacijas.
  • Plaukimas. Tai viena iš geriausių sporto šakų nėštumo metu. Tiesa, turėtum tinkamai pasirinkti plaukiojimo vietą. Jei nori plaukioti upėje ar ežere, įsitikink, kad vanduo yra pakankamai švarus. Baseinui galioja tos pačios taisyklės.
  • Aerobika. Nesvarbu, ar aerobikos treniruotes lankai sporto klube, ar pratimus atlieki namuose, nėštumo metu turi atsiminti vieną svarbų dalyką: tu turi saugoti savo pilvuką. Taigi iš bendros sporto programos išbrauk šokinėjimus ir staigius atsilenkimus, kurie gali pakenkti tavo mažyliui.

Komentarai

Sveika gyvensena

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Kiekvieną minutę gimsta apie 200 vaikų. Daugiausiai vaikų gimsta liepos mėnesį.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai