Kova su kilogramais po gimdymo: misija įmanoma!

Nereikalingi kilogramai po gimdymo – daugelį dailiosios lyties atstovių kamuojanti problema. Kaip numesti svorio nekenkiant sveikatai? Ką reikia žinoti apie maitinančių mamyčių mitybos ir svorio metimo ypatumus? Apie visa tai ir dar daugiau – netrukus.
 
Jeigu neseniai susilaukėte vaikučio, pirmiausia, ką reikėtų padaryti – nustoti jaudintis ir kompleksuoti dėl sukauptų nereikalingų kilogramų ir pūpsančio pilvuko. Supraskite: anksčiau ar vėliau viskas sugrįš į senas vėžes, bet tikrai ne per dieną ir ne per dvi – tam reikės daug daugiau laiko. Maži žingsneliai veda į didelę pergalę, todėl tenka pasisaugoti kai kurių dalykų, ir negraužti savęs dėl nesėkmių.
 
Kiek svorio priaugama nėštumo metu ir kaip jis krinta?
 
Vidutiniškai nėštumo metu būsimoji mamytė priauga apie 12–20 kg. Pastebėtina, kad kuo moteris stambesnė, tuo svorio priaugama daugiau. Labai dažnai nepavyksta neviršyti rekomenduojamo priaugti svorio, tačiau kita vertus – po gimdymo pakinta audiniai, išbalansuojama hormonų pusiausvyra, pasikeičia ir medžiagų apykaita, kaltas gali būti ir paveldimumas, tad sakyti, jog moteris „pati kalta, kad neprisižiūrėjo“, galima tikrai ne visada.
 
Nėštumo metu organizme kunkuliuoja hormonai, o jie ir yra viena iš svarbiausių svorio augimo priežasčių. Jeigu prie jų pridėsime ir gyvenimo būdą (pavyzdžiui, moteris ima valgyti „už du“), nejudrumą, nieko nuostabaus, kad svoris didėja. Po dvejų metų nuo gimdymo hormonai normalizuojasi. Jeigu moteris neturi medžiagų apykaitos sutrikimų, ji greitai tampa tokia, kaip anksčiau. Kitais gi atvejais kilogramų prisideda dar daugiau.
 
Po gimdymo apie pusmetį mamytės svoris mažėja palengva: pirmuosius tris mėnesius jis krinta greičiau, o tarp trečio ir šešto mėnesio – lėčiau. Šiuo periodu svoris sparčiau mažėja toms, kurios maitina krūtimi.
 
Po vaiko gimimo vidutiniškai nutirpsta maždaug 6 kg, sukaupti nėštumo pabaigoje. Likusieji paprastai nyksta palaipsniui. Maitinant krūtimi galima atsikratyti dar apie 7 kg.
 
Kada verta pradėti kovą su nereikalingais kilogramais? Vienareikšmio atsakymo nėra, nors linkstama manyti, kad griežčiau kontroliuoti savo svorį reikėtų pradėti tik atsiradus mėnesinėms – bus mažesnė tikimybė, kad dings pienas ar jūsų organizmui pritrūks kokių nors medžiagų. Vaikui jūs nepakenksite net ir badaudama (pieno sudėtis išlieka ta pati), o štai jūsų sveikata gali ir nukentėti.
 
Patinka jums jos ar ne, tačiau nuo fiziologijos nepabėgsite. Atrodytų, po gimdymo pilvas turėtų išnykti pats savaime, bet ne... Esmė ta, kad visą šį periodą jis augo lėtai ir tolygiai, todėl ir atsikratyti jo greitai nepavyks. Neverta tikėti pasakomis, kad draugė išėjo iš gimdymo namų turėdama plokščią ir gražų pilvą. Tai greičiau tik pavieniai atvejai, ir jie tik patvirtina taisyklę.
 
Kaip pakoreguoti mitybą, jeigu norite numesti svorio?
 
Mityba turi būti visavertė – ir nesvarbu, ar dar tik laukiatės, ar jau maitinate krūtimi.
 
Pastebėtina, kad su apetitu kovoti bus sudėtingiau, jeigu pervargsite, todėl kiek įmanoma daugiau ilsėkitės, miegokite, eikite pasivaikščioti, reguliariai sverkitės. Venkite streso ir drastiškų dietų, niekur neskubėkite. Antsvorio geriausia atsikratyti nustojus žindyti. Na, o jeigu manote, kad dietos laikymasis neišvengiamas, štai ką reikėtų žinoti:
 

  • Prieš ką nors įsidėdamos į burną, gerai pagalvokite, ką valgote. Nekimškite visko, kas papuola po ranka (ypač – saldumynų).
  • Pirmenybę teikite liesesniems produktams (riebios ir liesos varškės kaloringumas skiriasi net 6 kartus).
  • Miltinius gaminius valgykite labai saikingai. Nereikia visiškai atsisakyti ir saldumynų – tiesiog valgykite jų po nedaug. Iš tiesų juk geriau suvalgyti kelis saldainius, negu visą dieną kankintis ir vakarop neištvėrus iš karto sukirsti pusę torto.
  • Atminkite, kad maisto produktai laktacijos nepagerina, taigi geriant daug riebaus pieno, valgant riešutų ar chalvos, padaugės ne pieno, o nereikalingų kilogramų.
  • Maistą stenkitės gaminti namuose.
  • Pirmenybę teikite troškintiems ir virtiems, o ne keptiems patiekalams.
  • Niekada nebadaukite. Jeigu vieną dieną gersite tik vandenį, kitą dieną net lengvi užkandžiai sugrąžins visą buvusį svorį.
  • Valgykite geriau, užkandžiaukite dažniau. Pasistenkite išvengti ilgų pertraukų tarp valgių, ypač jeigu maitinate atžalą krūtimi. Sveikas maistas ir užkandžiai padės jaustis energingoms, darbingoms. Be to, jei nieko neužkrimtusios kankinsitės 3-4 valandas, atėjus valgio metui jums bus sunkiau išsirinkti sveikus produktus.
  • Atsisakykite menkaverčių maisto produktų. Išsiverskite be pusgaminių, nes jie dažniausiai būna labai kaloringi ir riebūs. Stenkitės vengti riebaus maisto – margarino, padažų, užpilų, riebios mėsos, sauso ir greitai paruošiamo maisto, pyragaičių, bandelių.
  • Valgykite iš mažų lėkščių. 2006-aisiais atlikti tyrimai parodė, kad į didesnes lėkštes mes linkę prisikrauti daugiau maisto, o mažos lėkštės sukelia priešingą efektą. Metant svorį kontroliuoti porcijų dydį itin svarbu. Valgydamos iš mažesnių lėkščių lengviau atsispirsite pagundai suvalgyti pernelyg daug.
  • Būtinai vartokite daugiau daržovių. Daržovės, lyginant su kitais maisto produktais, turi bene mažiausiai kalorijų. Be to, jose esančios maistinės skaidulos ilgam suteikia sotumo ir pilnumo jausmą, taigi apriboti suvartojamas kalorijas tampa lengviau.

 
Kada būtina dietologo konsultacija?
 
Neatidėliokite vizito pas dietologą, jeigu:
 

  • Praradote viltį savo jėgomis atsikratyti nereikalingų kilogramų;
  • Nemokate savęs sudrausminti;
  • Su svoriu nesėkmingai kovojote jau iki nėštumo;
  • Nuolat persivalgote;
  • Svoris mažėja per greitai;
  • Turėjote valgymo sutrikimų.

 
Pradedame mankštintis!
 
Net vartodamas mažai riebalų ir valgydamas vien daržoves ir vaisius, nejudantis žmogus nelieknėja, todėl norint numesti svorio, reikėtų mankštintis (juk niekas nekliudo stovint prie viryklės įtempti ir atpalaiduoti tai sėdmenų, tai pilvo raumenis, o išėjus pasivaikščioti prisigalvoti mankštos pratimų su vežimėliu).
 
Šie specialūs pratimai (juos galima daryti jau 3–4 dieną po gimdymo) stiprina dubens dugno raumenis, užkerta kelią hemorojui, stiprina šlapimo pūslę ir neleidžia sudribti pilvo raumenims.
 

  • Atsigulkite ant nugaros, rankas laikykite išilgai kūno. Pakaitomis lenkite kojas per kelius ir klubų sąnarius, pėdomis slyskite lova. Pasiremkite jomis ir pakelkite sėdmenis, įtraukite pilvą ir suspauskite sėdmenis, tada atpalaiduokite, nuleiskite kojas.
  • Pradinė padėtis: atsigulkite ant nugaros, rankas pasidėkite išilgai kūno. Remkitės pečiais, pakaušiu ir kulnais, kelkite sėdmenis, lenkite nugarą, kojos neturi linkti per kelius. Stipriai įtraukite pilvą ir suspauskite sėdmenis. Grįžkite į pradinę padėtį ir atsipalaiduokite.
  • Atsigulkite ant pilvo ir įsikibkite rankomis į lovos kraštą. Ištiestą dešinę koją kelkite į viršų, nuleiskite ir pakartokite tą patį su kairiąja. Tada pakelkite ir nuleiskite abi kojas iš karto. Kvėpavimo nesulaikykite.
  • Atsiklaupkite ir pasiremkite plaštakomis į grindis. Įtraukite pilvo ir tarpvietės raumenis, išrieskite nugarą. Sustinkite tokioje pozoje 4–5 sekundėms.
  • Pradinė padėtis ta pati, kaip ir prieš tai buvusi. Ištieskite  koją ir kelkite ją į viršų, tada sulenkite ir pritraukite prie pilvo. Grįžkite į pradinę padėtį ir pakartokite su kita koja.

 
Po pratimų atsipalaiduokite, užmerkite akis, ramiai ir giliai pakvėpuokite. Jeigu taip mankštinsitės reguliariai, po 6–9 mėnesių svoris turėtų normalizuotis. Jeigu per tą laiką nenumesite nė kilogramo, kreipkitės į endokrinologą arba dietologą – šie specialistai padės išsiaiškinti, kur glūdi tikroji antsvorio priežastis ir paskirs atitinkamą gydymą.
 
Pavyzdinis pratimas su vežimėliu: atsistokite veidu į vežimėlį ir laikykite jį už rankenos. Įtraukite pilvą ir pakelkite tiesią koją, įtempdamos šlaunies raumenį. Šiek tiek pasukite dubenį. Nugarą ištieskite, per liemenį nesilenkite. Iš pradžių kiekvieną koją kelkite po 8 kartus. Ilgainiui šį skaičių padidinkite iki 24. Pratimas stiprina apatinius pilvo raumenis ir šlaunis.

Komentarai

Sveika gyvensena

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Daugiausiai vaikų turintis žmogus pasaulyje - tai Maroko sultonas Ismailas. Jis augina 548 sūnus ir 340 dukterų. Jo hareme vaikas gimsta maždaug kas 20 dienų.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai