Laukiatės? Nepamirškite gerti daug vandens

@ Shutterstock

„Pampers“ pataria: vanduo yra gyvybiškai būtinas kiekvieno žmogaus sveikatai ir gerai savijautai, o nėštumo metu jo poreikis ir reikšmė yra dar didesni!

Vanduo - daugelio problemų sprendimas


Nėštumo metu vykstantys kūno pokyčiai yra būtini normaliam kūdikio vystymuisi, tačiau pasikeitusi hormonų koncentracija sukelia ir nemažai nepatogumų: kojų patinimus, nugaros skausmą, miego suprastėjimą, padidėjusį kūno plaukuotumą, paskatina pigmentinių dėmių atsiradimą ir dar daugiau.

Dalį nėštumo metu kylančių nemalonių pojūčių padeda išspręsti pakankamas vandens kiekis, pavyzdžiui:

  • Vanduo „išplauna“ druskos perteklių, pagerina skysčių apytaką ir sumažina patinimus.
  • Pakankamas vandens kiekis taip pat pagerina šalinimo sistemos darbą: padeda kamuojant vidurių užkietėjimui ir neleidžia „užsistovėti“ šlapimui, tad sumažina šlapimo pūslės bei šlapimo takų uždegimo riziką.
  • Nėštumo metu dažniau traukia mėšlungis ir yra pastebima, kad jį sumažina pakankamas vandens kiekis.
  • Kamuojant pykinimui, vėmimui, refliuksui rekomenduojama nedideliais gurkšneliais gerti vandenį, paskanintą imbieru. Tai ne tik nuslopins pykinimą, bet ir apiplaus burnos ertmę bei dantis, kuriuos gali pažeisti skrandžio rūgštys.
  • Strijų susidarymą labiausiai lemia paveldimumas ir spartus svorio augimas, tačiau odos drėkinimas tiek iš išorės, tiek ir iš vidaus, gali sumažinti strijų atsiradimą.


Nėščiajai reikia 2-3 litrų vandens

Pasaulio Sveikatos Organizacija (PSO) suaugusioms moterims rekomenduoja išgerti ir/arba su maistu gauti bet 2,7 litro vandens per dieną. Daugiau vandens reikia stambesnėms, sportuojančioms, fizinį darbą dirbančioms arba karštame klimate gyvenančioms moterims.

Vandens poreikis padidėja, jeigu moteris laukiasi arba žindo kūdikį. Nėštumo metu vanduo yra reikalingas didėjant kraujo tūriui ir susidarant vaisiaus vandenims, o žindymo laikotarpiu - siekiant užtikrinti sklandžią ir kūdikio poreikius patenkinančią pienelio gamybą.

Laukiantis reikėtų stengtis kiekvieną dieną išgerti arba su maistu gauti rekomenduojamus 2-3 litrus vandens, o taip pat stebėti savo savijautą ir mokėti atpažinti pirmuosius dehidratacijos simptomus. Nedelsiant atsigerkite, jeigu pajutote troškulį arba alkį (jį dažnai sumaišome su troškuliu); patamsėjo šlapimo spalva; šlapimas tapo aitraus kvapo; įsiskaudėjo galvą; jaučiatės vangi, irzli, neturite jėgų.

Komentarai

Pastojimas ir nėštumas

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Japonijoje, dviračių statymo vietose, būna pastatyti du ženklai. Viename iš jų nupiešti tvarkingai surikiuoti dviračiai ir užrašyta "Taip dviračius stato geri vaikai", o kitame ženkle galima išvysti padrikai sustatytus dviračius ir užrašą "Taip geri vaikai dviračių nestato".

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai