Nėščiosios mityba: kokio maisto reikėtų vengti?

Nėščia moteris turi dvigubai labiau rūpintis savimi, juk dabar ji atsakinga ne tik už savo, bet ir už būsimo kūdikio sveikatą. Juk viskas, ką valgo būsimoji mamytė, patenka ir į vaisiaus organizmą. Norint išvengti kenksmingų chemikalų, parazitų, bakterijų ar virusų, reikėtų susilaikyti (ar bent jau atsargiau vartoti) nuo tam tikrų maisto produktų.

Produktai, kurių reikėtų vengti:

Žuvis – kardžuvėse, tune, jūros ešeriuose ir daugelyje kitų didžiųjų žuvų yra gausus gyvsidabrio kiekis, nuodijantis organizmą. Per daug gyvsidabrio gali pažeisti nervinę sistemą, o tai ypatingai žalinga vaisiui, kuris dar tik vystosi ir yra labai jautrus. Išbraukti žuvies iš savo raciono nėra būtina, tačiau specialistai pataria valgyti tik pramoniniu būdu išaugintas lašišas ar šamus. Retkarčiais tinka ir konservuoti tunai.

Jūros gėrybės – netinkamai apdorotos jūrų gerybės, tokios kaip midijos, austrės ar moliuskai, sukelia ne tik salmoneliozę, bet ir kitas bakterines bei parazitines ligas. Nėščios moters organizmas pajautrėjęs, todėl panašaus pobūdžio infekcijos lengviau kimba.

Netinkamai paruošta mėsa – žalioje mėsoje gali būti parazitų kiaušinėlių, todėl užsikrėsti gali ne tik nėščioji, bet ir vaisius. Tai itin pavojinga, nes parazitų sukeliamos ligos gali sukelti priešlaikinį gimdymą. Gamindama maistą, arba valgydama svečiuose, įsitikink, kad maistas gerai iškeptas ar išvirtas.

Žalia vištiena – ši mėsa pavojinga dėl joje esančių salmonelių. Užsikrėtus nėščiajai, vaisius išlieka saugus, nes bakterijos jo nepasiekia, tačiau nėščiosios viduriavimas ir vėmimas gali sukelti skysčių netekimą, o tai įtakoja ir vaisiaus vystymąsi. Nepamiršk, kad turi ne tik gerai iškepti mėsą, bet ir itin kruopščiai nuplauti visus įrankius, kurie lietėsi prie žalios vištienos.

2 psl. »

Komentarai

Sveika gyvensena

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Vaiko kraujo grupė yra tokia kaip pas vieną iš tėvų, arba lygi abiejų tėvų grupių sumai.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai