Nesveiki kraštutinumai – blogiausia dieta


 
Riebalai – vertingas maisto medžiagų šaltinis
 
Pastaraisiais šimtmečiais gerokai pasikeitė maistui skirtų produktų kokybė ir net mūsų vartojamo maisto sudėtis. Seniau gyvuliai buvo šeriami žole, o ne pašarais, todėl mėsoje sočiųjų riebalų, vadinamų Omega 3, buvo daugiau. Jų mes gaudavome su mėsa, kiaušiniais, žuvimi ar pienu, taip pat valgydavome daugiau sėklų, riešutų. Mūsų protėvių mityba buvo labiau praturtinta Omega 3, nepaisant to, kad aliejaus pasirinkimas buvo ženkliai mažesnis.
 
Greta nuolat patiriamo streso, nemigos, mažo fizinio aktyvumo, Omega 3 trūkumas taip pat labai prisidėjo prie šiuolaikinių lėtinių ligų augimo.
 
„Pasikeitus mūsų mitybai, būtina suprasti, kad trūkstamas maisto medžiagas būtina kompensuoti. Mums ypač svarbus Omega 3 ir 6 santykis organizme., Omega 3 riebalų rūgščių pagrindiniai šaltiniai – linų-sėmenų aliejus, žuvų taukai, rapsų aliejus“, - vardija A. Jauniškytė - Ingelevičienė., Omega 3 riebalų rūgštys svarbios  smegenims, akių tinklainei, širdžiai. Dėl per mažo Omega 3 riebalų rūgščių kiekio, per didelio Omega 6 ir Omega 3 santykio (kai gauname per daug Omega 6 ir per mažai Omega 3 riebalų rūgščių) vystosi įvairūs pažeidimai, lėtinės ligos.
 
Rapsų aliejuje yra mažas Omega 6 ir Omega 3 santykis, t.y. jame pakankamai daug Omega 3 ir nedaug Omega 6. Alyvuogių aliejuje yra daug mononesočiųjų riebalų, Omega 6 ir Omega 3.
 
Svarbu atkreipti dėmesį, kad šių riebalų rūgščių organizmas nesintetina, todėl kuo daugiau jų reikėtų gauti su maistu.

Šaltinis: Grožio guru

Komentarai

Dietos

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Korėjoje į vaiko amžių įskaičiuojami tie 9 mėnesiai, kuriuos jis praleido motinos įsčiose, todėl korėjiečiams visada metais daugiau, nei jų bendraamžiams iš kitų šalių.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai