Numesti svorio ne taip sunku, kaip gali atrodyti

Antsvoris bei nutukimas – vienas didžiausių 21-ojo amžiaus sveikatos iššūkių. Nuo 1980 metų nutukimo paplitimas Europoje patrigubėjo ir šiuo metu tebedidėja, ypač vaikų tarpe. Nutukimas sukelia ne tik fizines bei psichologines problemas, bet ir didina įvairių neužkrečiamų ligų riziką – kardiovaskulinių, vėžio, diabeto. Kuo didesnis svoris, tuo didesnė tikimybė, kad ligos atsiras. Net 10-13 procentų mirčių Europoje fiksuojama dėl nutukimo.

Kaip numesti svorio?

Gerai žinoma, kad svoris mažėja tuomet, kai sumažinamas su maistu ir gėrimais gaunamų kalorijų kiekis, bei padidinamas fizinis aktyvumas, kurio metu kalorijos deginamos. Lieknėjimo aritmetika tokia: norint sulieknėti, žmogui turi trūkti energijos ir tą trūkstamą energiją reikia pasiimti iš atsargų – riebalinio audinio. Tai suvokiant, galima išsikelti lieknėjimo tikslus ir numatyti planą tikslams pasiekti. Tačiau ne kiekvienam lieknėjančiam tai paprasta. Juk žmogaus fiziologija funkcionuoja taip, kad esant maisto gausai parduotuvėse ir šaldytuvuose, aktyvuojami svorio atsargų kaupimo mechanizmai. O šiems ydingiems mechanizmams nukenksminti reikia nemažai kantrybės ir teisingos taktikos. Pripuolamai laikantis dietų, žmogaus elgesio fiziologija nepasikeičia bei dar labiau provokuojamas noras persivalgyti. Dietos nepadeda suformuoti naujų, teisingų valgymo įpročių. Būtent dėl dietų laikymosi, metams bėgant, svorio priaugama dar daugiau. Norint negrįžtamai numesti svorio, be kalorijų vartojimo apribojimo ir išeikvojimo padidinimo, reikia protingai pamažu keisti valgymo ir judėjimo elgesį. Labai svarbu nebijoti, kad gali nepavykti. Baimė, kad svorio numesti nepavyks, kad neturėsite pakankamai valios, dažnai nutolina svorio metimą. Valgymo įpročiai keičiami po truputį, išmokstant naujų dalykų – išmokstant pajusti alkį, valgyti lėtai, teisingai vartoti skysčius, valgyti įvairų maistą, išmokstant valgyti net ir neteisingą maistą. Kuo nutukimo laipsnis didesnis, kuo vėliau pradedama lieknėti, tuo sunkiau pasiekti rezultatų, tuo sunkiau išugdyti naujus teisingus refleksus ir nutraukti senus susiformavusius ydingus ratus.

2 psl. »

Komentarai

Dietos

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Ar žinojote, kad suaugęs žmogus turi 206 kaulus, o vaikas – 300 (kai jie auga, kai kurie kaulai susijungia į vieną)

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai