Paprastos permainos padės išvengti tėvų kantrybės išbandymų migdant mažus vaikus

Partnerio nuotr.

Namuose, kuriuose auga maži vaikai, pasiruošimas miegui dažnai nebūna toks ramus ir sklandus, kaip norėtų tėvai. Veikiau, kaip tik atvirkščiai – tenka išlaikyti tikrus kantrybės egzaminus, kuomet dar vieną pasaką išsiderėjęs mažylis penktą kartą paprašo vandens, o atsigėręs prisimena, kad būtinai reikia nueiti į tualetą, nes per pastarąjį pusvalandį ten apsilankė tik tris kartus. Atlaidus požiūris į vaiko pastangas bent pusvalandžiui atidėti nakties poilsį, kantrybės išbandymą nukelia rytui, kuomet teks mažąjį miegalių krapštyti iš lovos. Jei nuolatinės derybos su vaiku pradėjo varginti, metas imtis pokyčių vakaro rutinoje.

Dažnai maži vaikai nenoriai susitaiko, kad diena baigėsi ir metas miegoti, nes jiems patinka leisti laiką su tėvais. Dėmesio troškulį galima numalšinti ne tik prieš miegą tris kartus nešant vandens būtinai iš geltono puodelio, bet ir skiriant vaikui laiko dar prieš poilsio metą. Vaikų psichologai rekomenduoja kasdieną vaikui skirti mažiausiai 15 minučių asmeninio laiko. Tiek laiko mama ar tėtis turėtų praleisti su vienu vaiku. Svarbiausia asmeninio laiko taisyklė – leisti vaikui pačiam išsirinkti veiklą ir tuo metu atidėti į šalį telefoną ir visus kitus reikalus, kad visas dėmesys tektų tik sūnui ar dukrai. Šukuoti lėles, statyti traukinio bėgius ar spalvinti knygelę ne visada yra labai įdomus užsiėmimas suaugusiam žmogui, tačiau užtruksite tik 15 minučių. Ne mažiau svarbu – tas laikas bus tikrai malonesnis nei derybos prieš miegą dėl ketvirto vizito į tualetą būtinybės.

Pasiruošimas miegui bus sklandesnis, kai tiek vaikams, tiek tėvams bus aiški vakaro rutina. Pažįstama dienotvarkė mažiems vaikams suteikia saugumo jausmo, todėl išgirdę raginimą ruoštis miegoti jie reaguos ramiau, kai žinos tikslią vakaro seką. Pavyzdžiui, susitvarkius žaislus einama praustis, o tuomet užsivelkama mėgstama pižama ir lovoje skaitomos knygelės. Be to, žinojimas, kad po maudynių visada skaitoma pasaka sumažina tikimybę, kad išėjęs iš vonios vaikas staiga prisimins nebaigtus žaidimus ar prisigalvos kitų neatidėliotinų reikalų. Beje, vakaro ritualų laikytis bus lengviau, jei apie juos primins vaikui suprantamos priemonės, pavyzdžiui, drauge su vaikais padarytas plakatas. Tokį plakatą drauge su vaikais galite nupiešti arba suklijuoti iš žurnalų ar reklamų iškirpę jūsų vakaro rutiną atitinkančias iliustracijas.

Ne mažiau svarbu atkreipti dėmesį į aplinką, kurioje vaikai ilsisi. Jei miegui skirta erdvė bus jauki, vaikas čia greičiau nurims ir neieškos dingsčių pasprukti iš lovos. Geras sprendimas leisti pačiam vaikui išsirinkti, jei ne lovelę, tai bent naktinę lempelę, patalynę ar pižamą. Miego rūbai yra bene aiškiausiais ženklas, kad pereinama į kitą vakaro etapą ir ruošiamasi poilsiui. Kartu su vaiku apsilankykite šiame tinklapyje ir leiskite jam išsirinkti širdžiai mieliausius miego rūbelius, kuriuos jis noriai vilksis.

Pabandykite bent dvi savaites paeksperimentuoti skirdami 15 minučių asmeninio laiko vaikui, sudėliodami aiškią vakaro rutiną ir pasirūpindami bent vienu vaiką džiuginančiu miego atributu. Toks bandymas nekainuos nei daug laiko, nei pinigų, o gali ženkliai palengvinti visos šeimos pasiruošimą miegui.

Šaltinis: Partnerių turinys

Komentarai

Vaikų auklėjimas

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Ar žinote, kad...

Į plastiką, iš kurio daromos LEGO detalės, dedama speciali medžiaga, kuri darant rentgeną šviečia ryškiau, kad būtų lengviau detalę aptikti, jei vaikas ją prarytų.

Reklama

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Populiariausi straipsniai