Šlapimo nelaikymas po gimdymo

Neretai po ilgai laukto mažylio gimimo mamytės džiaugsmą užtemdo nemalonios problemos šešėlis – šlapimo nelaikymas, arba, mediciniškai tariant, atonija.

Šis sutrikimas labai dažnai pasitaiko jaunoms mamytėms. Nors problemą linkstama slėpti, atėjo metas pasakyti GANA ir nebekentėti. Šlapimo nelaikymas po gimdymo nesunkiai įveikiamas – šiandien specialistai jau gali pasiūlyti išeitį (o kartais net ir kelias).

Kokia šios problemos priežastis?

Nėštumo periodu ir gimdymo metu dubens dugno raumenys yra labai stipriai įtempiami. Kuo ilgiau trunka gimdymas ir kuo stambesnis kūdikis, tuo didesnė tikimybė, kad moteris nelaikys šlapimo. Raumenys praranda elastingumą, nusilpsta ir net nukąra, todėl pasikeičia kampas tarp šlapimtakio kanalų ir šlapimo pūslės ir sutrinka įprastinis funkcinis mechanizmas.

Neretai šlapimo nelaiko ir nėščiosios, ypač juoko metu, kai kosėja, čiaudėja arba lipa laiptais. Paaiškinimas paprastas: esmė ta, kad, pavyzdžiui, juokiantis, padidėja spaudimas viduje. Šis įtempia raumenis ir taip pat pakeičia kampą. Paguosime, kad viskas pataisoma. Gydytojai tikina, kad tai ne tik teorija, bet ir praktika: raumenis galima išlavinti ir sugrąžinti jiems buvusį stangrumą.

Slapti pratimai

Geriausiai pradėti treniruotis po gimdymo praėjus maždaug dviems ar trims savaitėms. Mankštos esmė – sąmoningas dubens dugno raumenų įtempimas ir atpalaidavimas. Pamėgink šlapindamasi kuriam laikui nutraukti srovę arba užspausti išangės sfinkterį. Jeigu nesi įsitikinusi, ar pratimo metu sutrauki tuos raumenis, kuriuos reikia, o ne tik sėdmenis, geriausia į makštį įkišti du pirštus (maždaug iki dviejų centimetrų gylio). Jeigu darydama mankštą jauti, kaip spaudžiami pirštai, vadinasi, viską darai tinkamai. Įtempti reikia tik dubens dugną, o ne pilvą ir klubus. Kartok pratimą 10 kartų per dieną po 10 kartų. Svarbiausia, kad mankštintis galima bet kur, niekas to net nepastebės, o rezultatais galėsi džiaugtis jau po dviejų mėnesių.

2 psl. »

Komentarai (5)

tera 2012-03-17 20:08
o sita problema visosms buna ir mazai kam buna taip po gimdymo
rinita 2012-03-06 20:32
Aš turėjau šitą problemą. Dariau mankštą kiekvieną dieną apie mėnesį laiko ir po truputį problema pasitraukė
Saule 2011-12-20 19:17
Manksta man regis geriausias sprendimas
Lina 2011-12-20 15:17
Na, man viskas gana greitai susitvarkė
Gladiolė 2011-12-20 13:14
Reikės pamėgint mankštą

Sveikata

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Kalbant apie vaikus Japonijoje nevartojami žodžiai "blogas" ir "negeras".

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama