Sveikos vaiko mitybos piramidė

Renata Osińska / Dreamstime.com nuotr.

Dvejų – trejų metų vaiko mitybos racionas kardinaliai pasikeičia. Nuo šiol motinos pienas jau nebėra svarbiausia mitybos dalis, o jo vietą užima kiti maisto produktai. Suaugusieji nesunkiai atsirenka, ką reikėtų valgyti, tuo tarpu mažylio organizmas dar tik pratinasi prie maisto įvairovės, todėl vieni patiekalai jam patinka labiau, o kiti – mažiau.

Žinoma, pildyti vaiko norus visai malonu, tačiau kuomet kalbame apie visavertę mitybą, nuolaidžiauti nereikėtų. Mažo vaiko vystymasis paremtas tinkama mityba ir iš jos gaunamais mikroelementais, todėl bendrą racioną turi sudaryti įvairūs produktai. Parenkant kasdienį maisto racioną reikėtų vadovautis sveikos mitybos piramide, kurioje visi maisto produktai suskirstyti į 6 pagrindines grupes:

  • Grūdiniai produktai ir bulvės – į grūdinių produktų kategoriją patenka įvairios grūdų košės, duona, ir bulvės. Šiuose produktuose gausu B grupės vitaminų, magnio, vario, geležies bei skaidulų. 1-3 metų vaikui rekomenduojamos 6 porcijos per dieną.
  • Daržovės - į daržovių kategoriją įeina visos daržovės (patartina tik šviežios ir būtinai gerai nuplautos).  Šiuose produktuose gausu vitamino B ir C, beta karotino, kalio bei kitų mikroelementų. 1-3 metų vaikui rekomenduojamos 3 porcijos per dieną.
  • Vaisiai – į vaisių kategoriją įeina visi vaisiai (su citrusiniai vaisiais reikia būti atsargiai, nes jie gali sukelti alergijas). Šiuose produktuose gausu vitamino C, beta karotinų ir kitų mikroelementų. 1-3 metų vaikui rekomenduojamos 2 porcijos per dieną.
  • Pienas ir pieno produktai - į pieno produktų kategoriją įeina visi pieno gaminiai: sūriai, varškė, pienas, kefyras ar jogurtas. Šiuose produktuose yra magnio, fosforo, įvairių vitaminų ir baltymų. 1-3 metų vaikui rekomenduojamos 2 porcijos per dieną.
  • Galvijų mėsa, žuvis, paukštiena, kiaušiniai, riešutai - į šią kategoriją įeina daugybė kasdien būtinų produktų. Šiuose produktuose gausu baltymų, geležies, cinko, vario ir kitų produktų. 1-3 metų vaikui rekomenduojamos 2 porcijos per dieną.
  • Riebalai ir saldėsiai - į šią kategoriją įeina įvairūs aliejai ir kiti riebalai, bei saldainiai, pyragaičiai, tortai, saldinti gėrimai ir kiti skanėstai.

2 psl. »

Komentarai (1)

Buvusi skaitytoja 2011-12-29 14:01
Straipsniai būtų geri, jei būtų išsamūs, o ne "nugooglinti" ir numesti-amerikietiško tipo. Jei jau kalbama apie svarbius dalykus tai geriau parašyti vieną rimtą straipsnį nei dešimt po pastraipą... Nieko naujo nerandu čia, faktai, tyrimai, mokslinis pagrindimas?? Labiau reklaminiai jie, bendriniai... Apie nutukimą išvis straipsnis per 3 min. parašytas ir iš jo jokios naudos. tinklapio idėja graži ir idomi, bet ją reikia įgyvendinti ne tept lept..gaila.

Vaikų mityba

Nerandi straipsnio? Pasinaudok paieška

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama

Populiariausi receptai

Naujausi komentarai

Parduok, mainyk, dovanok su Spintoje.pasmama.lt

Ar žinote, kad...

Kalbant apie vaikus Japonijoje nevartojami žodžiai "blogas" ir "negeras".

Junkis prie mūsų ir Facebook'e!

Reklama

Reklama

Rinktiniai straipsniai

Reklama

Naudinga

Reklama

Populiariausi straipsniai

Reklama